English

امکان سفر منظم دریایی از بندرعباس و قشم به جزیره لارک فراهم شد/ جزییاتی از قیمت بلیت و زمان حرکت شناورها

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از فراهم شدن امکان سفر روزانه گردشگران و ساکنان جزیره لارک از بندر شهید ذاکری قشم و سفر پایان هفته از بندر شهید حقانی بندرعباس برای نخستین بار خبر داد.

امکان سفر منظم دریایی از بندرعباس و قشم به جزیره لارک فراهم شد/ جزییاتی از قیمت بلیت و زمان حرکت شناورها

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «اله مراد عفیفی پور» ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس تفاهمنامه سه جانبه بین اداره کل بنادر و دریانوردی، استانداری و بنیاد علوی، قرار شد که از نخستین روز هفته جاری سرویس ترابری مسافران و گردشگران دریایی از بندرعباس و جزیره قشم به بندرگاه جزیره لارک برقرار شود.

وی افزود: طی دو سال اخیر به همت سازمان بنادر، سفرهای دریایی از بندر شهید ذاکری قشم به جزیره لارک در دو روز پایان هفته با همکاری بخش خصوصی انجام می شد اما با انعقاد این تفاهمنامه همکاری علاوه بر انجام سفرها در این مسیر به شکل روزانه، امکان سفر ایمن از بندر شهید حقانی بندرعباس نیز فراهم شده است.

عفیفی پور با اشاره به برنامه سفرهای دریایی از بندر شهید ذاکری قشم به بندرگاه جزیره لارک گفت: همه روزه در دو سرویس روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت های رفت 8 و 16 و برگشت 8:30 و 16:30 و در روزهای پنج شنبه و جمعه ساعت رفت 9 و 16 و برگشت 19:30 و 16:30 امکان سفر ایمن دریایی در این مسیر برقرار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نرخ بلیت این مسیر دریایی 7 مایلی (13 کیلومتری) را 15 هزار و 500 تومان اعلام کرد که توسط شناورهای آذرخش 60 نفره انجام می شود و برای ساکنان جزیره لارک رایگان است.

ساعت حرکت خط لارک

به گفته این مقام مسئول، در روز شنبه ششم بهمن که نخستین روز از اجرای این تفاهمنامه بود، حدود 40 نفر در این مسیر ترابری شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان همچنین از برقراری خط مسافری و گردشگری از بندرعباس به جزیره لارک تا پایان هفته جاری گفت: برای نخستین بار امکان سفر با شناورهای آذرخش 60 نفره روزهای پنجشنبه و جمعه از بندر شهید حقانی بندرعباس به جزیره لارک فراهم شده است.

وی زمان حرکت شناور از بندر شهید حقانی را ساعت های 8 و 15 و زمان برگشت از جزیره لارک را ساعت های 9:30 و 16:30 عنوان کرد.

عفیفی پور اظهار داشت: قیمت بلیت مسیر 18 مایلی( معادل 33کیلومتر) بندرعباس به جزیره لارک 30 هزار تومان تعیین شده است که بلیت برای ساکنان جزیره لارک، رایگان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه