English

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کشور:

دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت گرا و نوپا است

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کشورگفت: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت گرا و نوپا است و به جهت عدم استقلال لازم دارای مشکلاتی می باشد.

دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت گرا و نوپا است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، طاهر روشن دل در نشست صمیمانه با روسای پردیس ها و مراکز آموزش در دانشگاه فرهنگیان اصفهان بیان داشت:دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت گرا و نوپا است و به جهت عدم استقلال لازم دارای مشکلاتی می باشد و تنگناهای بودجه ای و مالی نیز به واسطه ی وضعیت اقتصادی کشور و جنگ اقتصادی به مشکلات دانشگاه  اضافه شده است.

وی افزود: کشور ما قبلا هم در دشواری بوده و چنین شرایطی داشته است و با تلاش بیشتر و مدیریت جهادی می توانیم از مشکلات گذر کنیم؛ یک بخش مشکلات دانشگاه  باید توسط ما در ستاد با سیاست گذاری صحیح حل و فصل شود و برخی دیگر نیز با دوراندیشی و برنامه ریزی مناسب در استان باید کنترل گردد.

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کشورگفت: فرایند جذب هئیت علمی زمان براست و نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه فرهنگیان نامطلوب می باشد و با نسبت عنوان شده در برنامه ششم توسعه فاصله زیادی داریم.در میان مدت لازم است بخشی از نیاز هئیت علمی را با استفاده از نیروهای کیفی آموزش و پرورش تأمین کنیم.

دانشگاه فرهنگیان اصفهان

روشن دل  با اشاره به اهمیت اساتید دانشگاه فرهنگیان که باید مجرب و متعهد باشند بیان داشت:در حال برنامه ریزی هستیم تا اساتید حق تدریس با فرآیند مطلوب و پایش مناسب وارد دانشگاه شوند و با توجه به حساسیت و اهمیت دانشگاه  باید افراد واجد شرایط و شایسته تربیت معلم برای تدریس در دانشگاه حاضر شود.

وی در ادامه این نشست عنوان کرد: معلمی ذوق و هنر است و هر فرد غیر حرفه ای نباید  معلم باشد، در تمام دوره ها نگاه حاکم بر آموزش و پررش غلط بوده است و این نگاه نسبت به تربیت معلم هم وجود داشته و ریشه بسیاری از مشکلات همین عدم اهمیت به تربیت معلم بوده است.این نکته را باید در نظر بگیرم که اگر دانشگاه فرهنگیان با تمام ظرفیت فعالیت نکند و فشار و سختر ها را تحمل نکند افراد غیر حرفه ای معلم خواهند شد ما هرگز این را نمی خواهیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت:با توجه به شرایط موجب و تأکید ریاست دانشگاه به تربیت معلم قیمتی و با ارزش باید جهادی کار و تلاش کنیم که به حمد الله در دوسال اخیر دانشگاه خوب مطرح شده است و حضور رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان و تأکید ایشان برای ارتقاء دانشگاه  نقطه عطفی  و راهگشا است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه