English

مدیر کل دارالقرآن های کشور در گفتگو با موج:

فعالیت بیش از ۱۰ هزار تشکل قرآنی در کشور

مدیر کل دارالقرآن های کشور گفت: بیش از 10 هزار تشکل قرآنی در کشور مشغول فعالیت است.

فعالیت بیش از 10 هزار تشکل قرآنی در کشور

مهدی قره شیخلو در گفتگو با خبر نگار خبرگزاری موج  خمینی شهر، گفت: بیش از 10هزار تشکل قرآنی مردمی در کشور مشغول به فعالیت است که برخی از موسسات به دلیل سیستم سخت افزاری و تجهیزاتی که در اختیار دارند برنامه های ویژه تری برگزار می کنند.

وی در جشن اهدای جوایز برندگان طرح طاها در دارالقرآن اهلبیت (ع)خمینی شهر گفت:در کشور 70هزار نفر حافظ کل قرآن کریم هستند.

رییس دارالقرآن های کشور با ابراز اینکه موسسه دارالقرآن اهلبیت (ع) خمینی شهر یکی از مجموعه های بزرگ قرآنی کشور است افزود: دارالقرآن اهلبیت (ع) فضای آموزشی بسیار خوبی در اختیار دارد و برنامه های پرباری را درآن اجرا می کند.

قره شیخلو تصریح  کرد: در این مجموعه اولین موزه قرآنی استان اصفهان افتتاح شد که قرآن های نفیس و نسخ خطی ارزشمندی در آن به چشم می خورد ونمونه های قرآن های هنری که در کشور به وفور یافت می شود.

وی در این رابطه اظهار داشت:وزارت کشور می تواند در این حوزه توجه بیشتری داشته باشد که هر استان دارای یک موزه قرآنی شود و قرآن های نفیسی که در اختیار مردم است در این موزه ها متمرکز شود.

قره شیخلوبا بیان اینکه حدود ده هزار تشکل قرآنی در کشور در حال فعالیت است، ادامه داد:در کشور هفتاد هزار نفر حافظ کل قرآن کریم هستند ودر رشته قرائت قاریان متعددی در محافل ومجالس قرانی به تلاوت می پردازند.

رییس دارالقرآن های کشور در پایان خاطرنشان کرد: لازم است مردم بدانند در قبل ازدوران انقلاب جمهوری اسلامی ایران دو رتبه بین المللی مطرح بود  و اکنون 200رتبه بین المللی در کشورمان حضور دارند که به آن افتخار می کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه