English

معاونت جامعه حافظان و قاریان خمینی شهر در گفتگو با موج؛

هدف از برگزاری کلاسهای قرآنی در مهد قرآن دورهم قرآن خواندن نیست

معاونت جامعه حافظان و قاریان خمینی شهر گفت: در مهد قرآن هدف از برگزاری کلاسهای قرآنی دورهم قرآن خواندن نیست.

هدف از برگزاری کلاسهای قرآنی در مهد قرآن دورهم قرآن خواندن نیست

سجاد هاشمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج خمینی شهر، گفت: جامعه حافظان و قاریان خمینی شهر به صورت تخصصی در رشته های حفظ قرآن کریم  قرائت،ترتیل ، اذان و تواشیح ولذت قرآنی ولحظه های آسمانی در حال فعالیت است.

عضو تواشیح نخبگان گروه جامعه حافظان وقاریان خمینی شهر اظهارکرد: برنامه های مهدقرآن مدون است وهدفمند برنامه ریزی می شود.

معاونت مهد قرآن خمینی شهر ضمن توضیح برگزاری  کلاسهای روخوانی و روانخوانی و الحان که  برای بزرگسالان دایر است، ادامه داد: افرادی که دارای استعداد خاصی هستند شخص را در همان رشته راهنمایی کرده که به نتیجه مطلوب برسد و در غیر این صورت در کلاسهای دیگر شرکت کرده و فعالیت قرآنی خود را ادامه می دهد.

وی با اشاره به کلاسهای لذت قرآنی که برای اولین در کشور در جامعه حافظان وقاریان خمینی شهر تشکیل شد،افزود: دوره های آموزشی این کلاسها برگزار شد ودر زمینه تفسیر قرآن طبق سیر نزولی سور قرآنی از رده سنی 7الی 15 سال  که دو گروه دختران و پسران را شامل می شود فعالیت دارد.

معاونت مهدقرآن به برگزاری کلاس لحظه های آسمانی اشاره کرد وگفت: لازم دیدیم که پایه های معرفتی و اعتقادی برخی نوجوانان ضعیف است ودراین زمینه نیاز به فعالیت بیشتری دارد و اقدام به برگزاری کلاس لحظه های آسمانی کردیم که استادان مسائل مبتلا به نوجوانان را بررسی کرده ودر قالبهای مختلف احکام، اخلاق ،اعتقادی ورفتاری با نوجوانان کار می شود.

هاشمیان گفت: در سیستم جامعه قاریان و حافظان دور هم قرآن خواندن مد نظر نیست و یک برنامه هدفمند مدون شده است وبه صورت تخصصی کار می شود.

عضو تواشیح نخبگان گروه جامعه حافظان وقاریان خمینی شهر در باره گروه نخبگان تواشیح جامعه حافظان و قاریان به سرپرستی خودش تشریح کرد: با وجود 22گروه تواشیح کشوری و 6داور بین المللی رتبه اول کشوری  را در تواشیح  کسب کردیم  ودر محافل وجلسات بسیاری اجرای برنامه داشته ایم که با حضور پررنگ مردم همراه بوده است.

معاونت جامعه حافظان و قاریان خمینی شهر در پایان به تعداد ثبت نام کنندگان جامعه حافظان و قاریان که حدود 1000نفر در ترم تابستان و حدود 800نفر در ترمهای پاییز وزمستان اشاره نمود و تشویق خانواده ها در امر یادگیری و آموزش قرآن برای فرزندان خود را خواستار شد وعنوان کرد :وقتی یک کودک جسم و روحش با قرآن آمیخته شود از مشکلات و مسائل اجتماعی که ممکن است رخ بدهد پیشگیری می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه