English

مدیر موسسه مهد قرآن کریم اصفهان خبر داد:

فعالیت ۲ مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم در اصفهان

مدیر موسسه مهد قرآن کریم اصفهان از فعالیت 2 مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم در اصفهان و تاسیس مهد قرآن کریم در 20 شهرستان اصفهان خبر داد.

فعالیت 2 مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حسین خاکساری هرندی در جمع اصحاب رسانه  گفت: 2 مدرسه تخصصی حفظ قرآن  دخترانه و پسرانه در اصفهان وجود دارد.

وی افزود: در مدرسه دخترانه مهد قرآن کریم  حدود100 نفر و در مدرسه پسرانه حدود ۶۰ نفر مشغول تحصیل و فعالیت هستند.

خاکساری بیان داشت: در مدارس مهد قرآن کریم در اصفهان حفظ قرآن در طول یک تا 3 سال بر حسب استعدادهای فرد انجام می شود.

مدیر موسسه مهد قرآن کریم اصفهان گفت: موسسه مهد قرآن کریم از سال ۷۲ در استان اصفهان فعالیت خود را آغاز و در حال حاضر بیش از 100 شعبه در سراسر استان اصفهان فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: همچنین  ۱۴ شعبه موسسه مهد قرآن کریم در کلانشهر اصفهان فعالیت دارند.

خکساری اظهار کرد: هدف ازموسسه مهد قرآن کریم آموزش و ترویج قرآن خوانی است که در این ارتباط روخوانی، روان خوانی، تفسیر مفاهیم به هنرجویان آموزش داده می شوند.

مدیر موسسات و تشکل های قرآن و عترت استان اصفهان گفت: در شهریور ماه ۹۶ وزارت آموزش و پرورش مقرر کرده است که دانش آموزانی که قصد حفظ قرآن  کریم را دارند می‌توانند در مدارش مهاد در کنار خواندن درس  ازآموزش های قرآنی نیز بهره مند شوند.

مدارس مهاد در اصفهان

وی گفت: دانش آموزان علاقه مند به حفظ قرآن کریم در مقاطع تحصیلی پنجم تا نهم در مدارس قرآنی سه ساعت دروس قرآنی و سه ساعت دروس عمومی را آموزش می‌بینند.

خاکساری افزود: دانش آموزان پایه های پنجم تا نهم با ثبت نام در یکی از مدارس ، در خواست حفظ قرآن همراه با تحصیل را با موسسه مهد قرآن کریم اصفهان ارائه داده و سپس در کلاسهای درسی و کلاسهای حفظ قرآن در موسسه شرکت می کنند و فقط موقع امتحانات با سایر دانش آموزان مدرسه ای امتحانات درسی خود را می گذرانند.

مدیر موسسات و تشکل های قرآن و عترت استان اصفهان تصریح کرد: موسسه مهد قرآن کریم اصفهان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ سومین سالی است که حفظ قرآن  کریم به این شیوه را آموزش م یدهد.

وی گفت: در پایان دوره تحصیلی مدارس تخصصی حفظ قرآن کریم  افراد مدرک برابر لیسانس دریافت می کنند که  پس از فارغ التحصیلی به عنوان مربی قرآنی، داور و کارشناس استخدام می شوند.

مدیر موسسه مهد قرآن کریم اصفهان بیان داشت: حفظ قرآن کریم بدون تحصیل فقط شامل یک دوره حفظ یک ساله قرآن می باشد که پس از طی دوره آموزشی تابستانه از ۹ تیر تا ۲۷ مرداد ماه معین  می‌شود که چه افرادی می‌توانند در این دوره از حفظ قرآن شرکت کنند.

به گزارش موج، دانش آموزان پسر و دختر  می توانند  با مراجعه حضوری به مدرسه دختران مهد قرآن کریم واقع در چهارراه تختی ، ابتدای خ عبدالرزاق ، کوچه شیخ الاسلام(شماره 2) و مدرسه پسران واقع در خیابان جی ، خیابان لاهور ، ابتدای بلال شرقی مراحل ثبت نام  خود را طی نمایند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه