English

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

تاریخ اسلام و تمام عبرت‌های آن را برای مسلمانان درس و چراغ راه است

حجت‌الاسلام ناصرشکریان امیری تاریخ اسلام و تمام عبرت‌های آن را برای مسلمانان درس و چراغ راه دانست و بیان کرد: در بسیاری از موارد در قرآن کریم از حوادث و اتفاقات تاریخ اسلام بیان‌شده است .

تاریخ اسلام و تمام عبرت‌های آن را برای مسلمانان درس و چراغ راه است

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت قرآن در جوامع انسانی و اسلامی تأکید کرد: مهم‌ترین و اولویت ابتدای ماه مبارک رمضان از منظر مقام عظمای ولایت قرآن است و دیدار ابتدای ماه مبارک رمضان مقام معظم رهبری با قاریان و حافظان قرآن کریم بیانگر این موضوع است.

حجت‌الاسلام شکریان تاریخ اسلام و تمام عبرت‌های آن را برای مسلمانان درس و چراغ راه دانست و بیان کرد: در بسیاری از موارد در قرآن کریم از حوادث و اتفاقات تاریخ اسلام بیان‌شده است که می‌توان از این قصص قرآنی برای جوامع اسلامی به‌عنوان یک نقشه راه استفاده کرد و در برابر کفار و مشرکان و مستکبرین عالم راهی جزء پایداری و استقامت برای دنیای اسلام راه دیگری وجود ندارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سبک زندگی قرآنی اشاره کرد و تأکید کرد : مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با قاریان و حافظان قرآن کریم فرمودند تمام مشکلات و بحران‌های امروز جوامع اسلامی به خاطر دوری از قرآن است و باید سبک زندگی قرآن را در جامعه نهادینه کنیم تا در مقابل همه آسیب‌ها و معضلات و فتنه‌های امروز جامعه اسلامی در امان باشیم و از فتنه‌ها عبور کنیم.

شکریان

وی در ادامه با اشاره به مهجوریت قرآن کریم از ابتدای تاریخ اسلام و دوران نبی مکرم اسلام (ص) ، افزود : نبی مکرم و معظم اسلام که آینه تمام نمای رحمه للعالمین لقب گرفت اما در عصر خویش از مهجوریت قرآن کریم توسط امت خود نزد خدای متعال شکوه کرد و این مهجوریت همچنآن‌هم ادامه دارد و باید برای ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی تلاش کرد.

حجت‌الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود از قرآن کریم به‌عنوان برترین کلام وبرترین کتاب یاد و خاطرنشان کرد: قرآن کریم، کتاب و کلام الهی است و آورنده آن‌هم اشرف انبیاء حضرت محمد مصطفی (ص) است و زیبنده جامعه اسلامی نیست که کلام و کتاب الهی در مهجوریت باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه