English

ایجاد ۲ ایستگاه جدید سنجش کیفی هوا در اردبیل

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل از ایجاد ۲ ایستگاه جدید سنجش کیفی هوا در اردبیل خبر داد.

ایجاد ۲ ایستگاه جدید سنجش کیفی هوا در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمد خداپرست از تلاش برای ایجاد ۲ ایستگاه جدید سنجش کیفی هوا در اردبیل خبر داد و گفت: این ایستگاهها با هدف اطلاع مردم از میزان دقیق آلودگی هوا ایجاد خواهد شد.

وی از فعالیت ۵۸ محیط بان در ۱۱ پایگاه محیط زیست در سطح استان خبر داد و گفت: با راه اندازی گشت های تلفیقی با جهاد کشاورزی تخلفاتی مانند کشت های زیر نایلونی و سوزاندن ضایعات کشاورزی در نقاط مختلف استان به صورت مستمر رصد می شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل افزود: برای مدیریت پسماندها پارسال ۱۷ کارگاه آموزشی برای دهیاران و اعضای شورای شهر و روستا برگزار شده است.

خداپرست اظهار داشت: برای صیانت و حفاظت از محیط زیست باید از تمامی ظرفیت ها استفاده کرد که آموزش در مدارس و استفاده از ظرفیت طلاب و ائمه جماعت و ارائه آموزش های لازم به کشاورزان و جوامع محلی از جمله آنهاست.

وی بیان کرد: با همکاری مردم شهرها و روستاها و سازمانهای مردم نهاد پاکسازی محیط از زباله در مناسبت های مختلف صورت گرفته تا این کار به فرهنگ تبدیل شده و در جامعه نهادینه گردد.

مدیر کل محیط زیست استان اردبیل گفت: از نظر گیاهی در استان اردبیل حدود هزار و ۲۰۰ گونه انواع گیاهان رویشی در این شناسایی شده که ۴۰۰ گونه آن گیاهان دارویی و ۹۸ گونه آن بومی بوده و ۱۹ گونه در معرض تهدید و خطر است.

خداپرست با اشاره به اینکه مساحت کل مناطق شکار ممنوع در استان اردبیل بیش از ۳۱۰ هزار هکتار است، اضافه کرد: ۱۷.۷ درصد مساحت استان مناطق شکار ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد تنوع زیستی مهره داران کشور در این استان وجود دارد افزود: ۳۵۷ گونه مهره دار در پنج رده، ۴۶ گونه پستاندار، ۲۹ گونه خزنده، هفت گونه دوزیستان و ۱۸ گونه آبزیان و ماهیان در این استان شناسایی شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون ۲۷۵ گونه پرنده در استان شناسایی شده است، اظهار داشت: تدوین اطلس پرندگان در استان آغاز شده است.

خداپرست ادامه داد: دریاچه شکار ممنوع شورابیل، مناطق شکار ممنوع هفت کیلومتری نوار مرزی، منطقه شکار ممنوع گندیمن، منطقه شکار ممنوع مشکول و منطقه شکار ممنوع انزان، منطقه شکار ممنوع خروسلو و منطقه شکار ممنوع گیلارلو از جمله آنهاست.

وی مطالعه مدیریت جامع دریاچه نئور به منظور احیا و حفاظت پایدار دریاچه از سال ۹۲ و اجرای طرح پایلوت احیای آن از سال ۹۶ و معرفی تالاب میل مغان به سایت رامسر برای بین المللی شدن را از جمله اقدامات مهم اداره کل محیط زیست استان عنوان کرد و خواستار همکاری بیش از پیش شرکت آب منطقه ای و وزارت نیرو شد.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه