English

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران:

مازندران موقعیت استراتژیکی مناسبی در حاشیه خزر دارد

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در مازندران گفت: مازندران موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی مناسبی در حاشیه خزر قرار دارد لذا این موقعیت می تواند به رونق اقتصادی کمک کند.

 مازندران موقعیت استراتژیکی مناسبی در حاشیه خزر دارد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، اسرافیل امیری اظهار داشت: اگر مازندران شناخته شود می تواند زمینه را برای ورود سرمایه گذاران و گردشگران خارجی جهت توسعه صادرات و رونق تعاملات و مراودات اقتصادی و فرهنگی فراهم آورد.

وی در ادامه با  اشاره به برگزاری 3 رویداد مهم اقتصادی‌تجاری در روزهای 20 و 21 خرداد در مازندران گفت:  این حجم از حضور میهمانان و برنامه های اقتصادی را در مازندران را بی‎سابقه توصیف کرد. ‎

امیری  یکی از تلاش های نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران را معرفی این استان در دنیا و به ویژه  اورآسیا و حاشیه خزر عنوان و خاطرنشان کرد: اگر مازندران شناخته شود می تواند زمینه را برای ورود سرمایه گذاران و گردشگران خارجی جهت توسعه صادرات و رونق تعاملات و مراودات اقتصادی و فرهنگی فراهم آورد.

مسئول کمیته امور بین الملل 3 رویداد اقتصادی در مازندران گفت: مجموع این اهداف سبب شد که استاندار فعال و نواندیش استان در کنار آمادگی برای برگزاری هجدهمین اجلاس شورای بین المللی همکاری های تجاری اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر(ICBC) به میزبانی مازندران، پیشنهاد برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجاری و برپایی نمایشگاه توانمندی های استان را نیز اعلام کند و مورد استقبال قرار بگیرد.

امیری با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادی در استان بی سابقه است، همزمانی سه رویداد اقتصادی را یک بستر مناسب برای معرفی مازندران با حضور میهمانان خارجی و داخلی عنوان و اعلام کرد: از سوی وزارت امور خارجه 12 دعوتنامه را به کشورهای هدف ارسال کردیم که تاکنون 7 کشور اعلام آمادگی کردند، در داخل کشور نیز حدود 20 سفیر، رایزن و کارشناس اقتصادی تجاری دعوت شده اند و از سوی دیگر حدود 22 دعوتنامه از جانب اتاق بازرگانی به کشورهای همسایه و کشورهای شمالی خزر ارسال شده است که پیش بینی می کنیم 50 تا 60 درصد میهمانان خارجی در این رویداد شرکت کنند.

وی ادامه داد: تاکنون میهمانان خارجی در سطوح مختلف از کشورهای عراق، افغانستان، روسیه، آذربایجان، سوریه، پاکستان، ازبکستان، قزاقستان، اسپانیا، قرقیزستان، اوکراین، تاجیکستان، ویتنام و ژاپن برای حضور در رویدادهای اقتصادی مازندران اعلام آمادگی کردند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران خاطر نشان کرد: اکنون ایران در شرایط تحریم و اعمال فشارهای ظالمانه از سوی آمریکا قرار دارد اما در چنین شرایطی، این حجم از میهمانان خارجی باید یک فرصت مغتنم و مناسب برای مازندران باشد و از آن نهایت استفاده را ببریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه