English

هشدار درباره طغیان ملخ‌های صحرایی در روزهای آینده

جهادکشاورزی فارس در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: اوج طغیان ملخ صحرایی را طی روزهای 20 خرداد تا 7 تیر ماه به شکل قطعی شاهد خواهیم بود لذا همه فعالان بخش کشاورزی باید ضمن جدی گرفتن هشدارها، مراقبت‌هایی را در دستور کار قرار دهند.

هشدار درباره طغیان ملخ‌های صحرایی در روزهای آینده

به گزارش خبرگزاری موج، روابط عمومی جهادکشاورزی استان فارس با هشدار به کشاورزان و باغداران در خصوص موج جدید حمله ملخ‌های صحرایی، خواستار مشارکت همه برای مقابله با این آفت شد.

در اطلاعیه جهادکشاورزی فارس تاکید شده است که اوج طغیان ملخ صحرایی را طی روزهای 20 خرداد تا 7 تیر ماه به شکل قطعی شاهد خواهیم بود لذا همه فعالان بخش کشاورزی باید ضمن جدی گرفتن هشدارها، مراقبت‌هایی را در دستور کار قرار دهند.

جهادکشاورزی فارس از کشاورزان خواسته است که روزانه در مزارع و باغ‌ها، حضور ملخ صحرایی را رصد و ردیابی کرده و نسبت به تامین تجهیزات لازم برای سمپاشی و مراقبت از مزارع و باغ‌ها، اقدام کنند.

در این اطلاعیه از کشاورزان خواسته شده که اگر ملخ صحرایی را مشاهده کردند برای تایید وجود آفت و دریافت سم، به نزدیکترین مرکز خدمات کشاورزی مراجعه کنند.

روابط عمومی جهادکشاورزی فارس اعلام کرد که: ملخ صحرایی، ملخ بزرگی به طول 4.5 تا 7 سانتی‌متر و به رنگ قهوه‌ای مایل به خاکستری تا زرد با لکه‌های تیره روی بال است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی