English

نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد:

مظلومیت شهدای کردستان، زبانزد خاص و عام است

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت:شهدای کردستان شهدای مظلومی بودند که مظلومیت آنان زبانزد خاص وعام است.

مظلومیت شهدای کردستان، زبانزد خاص و عام است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگاران کردستان اظهار داشت:  ادامه دادن راه و هدف شهدا وظیفه تمام اقشار جامعه است.

وی به جایگاه والای شهدا در نزد خداوند اشاره کرد و گفت: شهدا «عند رب» هستند یعنی آنقدر ارزش پیدا می‌کنند که کسی بجز خداوند خریدار آنها نیست و در نزد خدای خود روزی می‌خورند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه والاترین و بهترین چیزی که خداوند در دنیا می‌تواند به یک انسان بدهد شهادت است گفت: شهادت هدیه عظیم خداوند به بندگان صالحش است و همانطور که پیامبر فرموده است بالاتر از شهادت دیگر خوبی وجود ندارد.

وی افزود: چون خون شهید در راه خدا و برای خدا داده می‌شود خداوند هم خودش خون‌خواه اوست و اجر عظیمی هم در دنیا و هم در آخرت به آنها می‌دهد و چه ارزشی بالاتر از این برای انسان است که خدا خون‌خواهش باشد.

حسینی‌شاهرودی ادامه داد: در دوران صدر اسلام، این خون شهدا بود که اسلام را در جهان گسترانید و به آن قدرت و عظمت داد و در دوران انقلاب اسلامی ما هم همینطور، این خون پاک شهدا بود که ما را به هدفمان که برقراری حکومت اسلامی و عزتمندی بود رساند.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه ما زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا است و به این یاد نیاز داریم گفت: اگر فرهنگ شهادت در جامعه زنده باشد آن جامعه هیچ وقت زیر بار ذلت نمی‌رود، هیچوقت از مقاومت خسته نمی‌شود و در مقابل دشمنانش پیروز خواهد شد و می‌تواند به اهداف خود برسد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تصریح کرد: جامعه‌ای که روحیه شهادت‌طلبی در آن وجود داشته باشد اصلا چیزی از دست نمی‌دهد چون یا خداوند به آنها کمک می‌کند و پیروز میدان می‌شوند و یا به بالاترین درجه که همان شهادت است نایل می‌شوند.

وی تجلیل از نام و یاد شهدا را وظیفه همه دانست و گفت: همانطور که شهدا اصلی‌ترین سرمایه‌شان که همانا جانشان بود را تقدیم کردند ما هم وظیفه داریم که با برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌هایی نام و یاد آنها را برای همیشه زنده نگه داریم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: شهید و شهادت در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد، خداوند متعال در قرآن می‌فرماید کسی نباید تصور کند که شهید بعد از مرگش مرده است بلکه زنده است و حتی آثار حیاتش بعد از شهادت قوی‌تر می‌شود.

وی تاکید کرد: کردستان سرزمین فداکاری‌های بزرگ است، سرزمینی که شهدای زیادی چه از انصار و چه مهاجر خون پاکشان در این سرزمین ریخته شده است.

نماینده ولی‌فقیه درکردستان خاطرنشان کرد: برای اینکه دشمنان و گروهک‌های ضدانقلاب که مزدور ابرقدرت‌ها بودند نتوانند بر مردم این سرزمین مسلط شوند بیش از 5400 شهید انصار و حدود 18 هزار شهید مهاجر در این استان جان خودشان را برای نظام و انقلاب و دفاع از آب و خاک در این استان فدا کردند.

وی افزود: شهدای کردستان شهدای مظلومی بودند بنابراین برگزاری کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان وظیفه و ادای دین در مقابل شهدای کردستان است تا بخشی از این مظلومیت را جبران کنیم و یادی از این عزیزان داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: از خداوند می‌خواهیم به ما توفیق دهد که بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم و به آنچه که در قبال آنها وظیفمان است عمل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه