English

نماینده ولی فقیه در کردستان:

مردم رکن مقتدر نظام اسلامی هستند/لزوم ورود دستگاه قضا برای حمایت از تولید داخلی

نماینده ولی فقیه درکردستان، رکن مقتدر نظام اسلامی را مردم دانست و افزود: دشمن با فشار به این رکن در صدد سست کردن آن است و از جمله راهبردهای آن فشارهای اقتصادی حاضر است تا به نارضایتی عمومی دامن بزند وبا درآوردن صدای مردم، به هدف خود برسد.

مردم رکن مقتدر نظام اسلامی هستند/لزوم ورود دستگاه قضا برای حمایت از تولید داخلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی اظهار داشت:مردم رکن مقتدرنظام اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در دیدار با مدیران و مسوولان دستگاه قضایی استان، با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای ۷ تیر به ویژه شهید بهشتی و تبریک هفته قوه قضاییه، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها و قوه‌های نظام وابسته به قوه قضاییه است و لذا سلامت این نهاد باید زبانزد باشد.

وی با بیان اشاره به تشکیلات گسترده و جایگاه ویژه دستگاه قضا، افزود: این دستگاه وظیفه اجرای عدالت را دارد و اساس استواری هر نظامی هم بر عدالت استوار است و به همین دلیل افرادی که در این دستگاه خدمت می‌کنند باید از سالم‌ترین افراد و آراسته به تقوا باشند.

شاهرودی با تاکید بر اینکه تقوا مختص یک گروه خاص نیست، آن را نسخه‌ای عمومی برشمرد و افزود: تقوا بسترساز اجرای عدالت است.

وی با تاکید بر اینکه تخلف یک فرد نباید منجر به خروج از حیطه عدالت و تقوا شود، دقت نظر در گزینش و صیانت از کارکنان این دستگاه را ضروری دانست.

شاهرودی گسترش جرائم در جامعه را نتیجه بی‌توجهی به خود برشمرد و افزود: باید خودکنترلی در بین مردم، مسوولین و دستگاه‌های اجرایی نهادینه شود و هر کسی برای آن در وجود خود همت گمارد.

وی سلامت دستگاه قضا و همه سازمان‌های مرتبط با آن را بسیار مهم خواند و افزود: این دستگاه می‌تواند حق را به حق‌دار برساند و به همین دلیل است که حساسیت ویژه‌ای در آن وجود دارد که اگر آسیبی به آن وارد شود، فورا به چشم می‌آید.
نماینده ولی فقیه در استان وضعیت فعلی این دستگاه در استان را مطلوب ارزیابی کرد وافزود: این طبیعی است که در دستگاه قضا، همواره یک طرف دادرسی ناراضی باشد وکمتر کسی است که خود را محق نداند و این ناشی از منفعت‌طلبی افراد است.
شاهرودی با اشاره به اینکه اگردشمن بخواهد کشوری را ساقط کند، از ترفند گسترش نارضایتی عمومی به ویژه از دستگاه قضا را اشاعه می‌دهد، گفت: دشمن با استفاده از نفوذ و یا خدشه حیثیتی وارد عمل می‌شود که در حال حاضر از هر دو ترفند در نظام اسلامی استفاده می‌کند تا به هدف خود برسد.

وی مقابله با این توطئه دشمن را نیازمند جهادکبیر اعلام کرد و افزود: نباید دنباله رو دشمن شد وبرای تضعیف این قوه که نقش خود را به خوبی ایفا می کند، گام برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان به تلاش دشمن برای تضعیف دو بعد رهبری و مردم نیز اشاره کرد و افزود: دشمن از همراهی این دو هراس دارد و می‌داند تنها راه ضربه به نظام اسلامی خدشه به این همراهی است و سالها در تلاش است تا با ضربه به جایگاه رهبری، مردم را دلسرد کند اما با عنایت الهی نتوانسته است.

آیت‌الله حسینی شاهرودی افزود: ضربه زدن به نهادهای زیر نظر رهبری هم ترفندی است که دشمن در پیش گرفته است تا به جایگاه رهبری که ستون محکمی است و خود دشمن هم به آن اذعان دارد، لطمه بزند، اما در این فکر خود همکاری از پیش نبرده است.

وی رکن مقتدر نظام اسلامی را مردم دانست و افزود: دشمن با فشار به این رکن در صدد سست کردن آن است و از جمله راهبردهای آن فشارهای اقتصادی حاضر است تا به نارضایتی عمومی دامن بزند وبا درآوردن صدای مردم، به هدف خود برسد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه افرادی که آگاهانه و یا ناآگاهانه برای تشدید فشار بر مردم تلاش می کنند، سرباز دشمن هستند، تصریح کرد: دستگاه قضا نباید هیچ رحمی به این افراد بکند چرا که زالوصفتانی هستند که به اشکال مختلف نقشه دشمن را پیاده می‌کنند.

به گفته آیت‌الله حسینی شاهرودی، این روزها شاهد افزایش سرسام‌آور کالاهایی هستیم که هیچ ارتباطی با نوسانات ارز ندارد و فشار اصلی آن بر دوش قشر کم‌درآمد جامعه وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت در پس پرده بهانه افزایش تحریم‌هاست، خاطرنشان کرد: تحریمی لغونشده بود که حال اعمال شود و وضعیت فعلی اقتصاد مطلوب نیست.

وی این افزایش قیمت‌ها را حاصل جنگ روانی و عملکرد ستون پنجم دشمن عنوان کرد وافزود: وضعیت امروز جهان متفاوت از اوایل انقلاب و دوران جنگ تحمیلی است و دنیا می داند و امروز ایران جبهه‌ای است که اروپا می‌داند اگر مقابل آمریکا بایستد، جبهه‌ای به نام ایران را با ود همراه می‌کند و برای حفظ حیثیت خود است که نمی خواهد زیر پرچم آمریکا بماند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی افزود: ترامپ پاجای پای گورباچف گذاشته و در حال فروپاشی آمریکایی است که ثروتش همانند گلوله برف در حال آب شدن است.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در کردستان، اروپا در بین دو مساله موازنه‌ای گیر کرده است و گرفتاری آنها بسیار بیشتر از ایران است و برای همین به دنبال ارتباط با ایرانی هستند که ثروت بسیاری را از نظر منابع طبیعی، قدرت نظامی و علمی است که در آینده به آن نیاز خواهند داشت.

قوه قضاییه جای نصیحت نیست

آیت‌الله حسینی شاهرودی گفت: قوه قضاییه جای نصیحت نیست، بلکه منشاء عدالت هرکشوری است که باید مبنای حفظ واجرای عدالت باشد و با متخلفان و اخلاگران اقتصادی به شدت برخورد کند.

وی با بیان اینکه این دستگاه باید خود را سالم نگهدارد و قدرتمندانه با نگاهی مستقل به میدان بیاید، تصریح کرد: مطالبه‌گری اصل مهم دیگری است که این دستگاه باید در پیش گیرد و در برابر تخلفات بایستد.

نماینده ولی فقیه در کردستان پیشگیری در همه اموراز جمله وقوع جرم را الزامی دانست و با اشاره به رشد حجم پرونده‌های قضایی اظهار داشت: این روند مطلوب نیست و کسر شان نظام اسلامی است ولذا همه دستگاهها اعم از اجرایی و مقننه هم باید پای کار باشند و سرچشمه‌های وقوع جرم را خشک کنند.

وی زندان‌ها را مکان تربیت و بازگرداندن افراد به چرخه زندگی برشمرد و افزود:زندان باید ندامتگاهی برای همه مجرمان شود و برای انسان‌هی خطرناکی که ابراز ندامت نمی‌کنند، روش‌های دیگری به کار گرفته شود.

به گفته آیت‌الله حسینی شاهرودی برخی افراد در زندان‌های مرکز، برای خود حکومت می‌کنند و زندان برایشان معنایی ندارد.

وی به مدیران ومسئولان دستگاه قضایی استان توصیه کرد پرونده‌هایی را در اولویت رسیدگی قرار دهند که ضربه بیشتری را به مردم می زند.

نماینده ولی فقیه به گره کور سرمایه‌گذاری کردستان هم اشاره کرد و وجود برخی افراد دله و سواستفاده‌گر در بدنه اجرایی را عامل فرار سرمایه‌گذاران از استان عنوان کرد.

وی کارشکنی این افراد را زمینه ساز تبلیغ سوء در بخش سرمایه‌گذاری استان اعلام و بر لزوم حساسیت در شناسایی و برخورد سخت با این افراد تاکید کرد.

وی افزود: دستگاه قضا از همه ابزارهای مورد نیاز فرهنگی، آموزشی و پیشگیرانه خود برای کنترل این مسائل استفاده کند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی همچنین به لزوم ورود دستگاه قضا برای حمایت از تولید داخلی با کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت شد و اظهار داشت: اخباری مبنی بر افزایش واردات کالا در سه ماهه امسال که سال حمایت از کالای ایرانی است، به گوش می رسد که در صورت صحت آن، باید گفت که دشمن برنده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه