English

موج گزارش می دهد؛

معامله قرن چیست ؟

شاید برای شما جای سوال باشد که معامله قرن چیست و اصلا حاوی چه جزئیاتی است. پس برای آگاهی در خصوص طرح موسوم به معامله قرن، این مطلب را بخوانید.

معامله قرن چیست ؟

به گزارش خبرگزاری موج، معامله قرن یا (صفقه القرن در عربی، עסקת המאה در عبری و Deal of the Century در انگلیسی) اصطلاحی سیاسی است و به طرحی گفته می‌شود که از سوی دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در راستای روند به اصطلاح صلح میان دولت فلسطین و حاکمان رژیم صهیونیستی ارائه شده است.

معامله قرن به چه معناست ؟

معامله قرن چیست ؟ سوالی که ممکن است برای هر یک از شما به وجود آمده باشد. معامله قرن طرحی است که با دلالی کوشنر (داماد ترامپ) در حال پیگیری است و در آن قرار است تا رژیم صهیونیستی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادیبخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت، بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده را به خاک غصبی خود ملحق، تا پس از آن، با تشکیل دولت مستقل فلسطین موافقت کند.

مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین با معامله قرن

این در حالی است که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بسیاری از مقامات فلسطینی و کشورهای دیگر با این طرح به شدت مخالفت کرده‌اند.

در صورت عدم اجرای معامله قرن، ارسال کمک به مردم فلسطین متوقف می شود

مقامات کاخ سفید تهدید کرده اند که اگر سازمان های فلسطینی طرح ترامپ را نپذیرند، آمریکا مانع از رسیدن کمک های بشر دوستانه کشورها به مردم فلسطین خواهد شد که این امر چهره ضد بشری آمریکا را بیش از پیش آشکار می کند.

به گفته ناظران، این طرح قرار است به اصطلاح، به بیش از ۷۰ سال جنگ نابرابر رژیم اشغالگر قدس علیه ملت فلسطین پایان دهد، اگرچه بسیاری این طرح را ننگین و ضد فلسطینی خوانده اند.

قرار است در معامله قرن چه بخش هایی معامله شود ؟

گفتنی است بر اساس این طرح، بخش‌های دیگری از فلسطین شامل نیمی از کرانه باختری و بخشی از بیت‌ المقدس شرقی که از نظر جامعه جهانی به دولت فلسطین تعلق دارد، به اسرائیل واگذار می‌شود تا رژیم غاصب صهیونیستی در قبال آن با تشکیل کشور مستقل فلسطینی در نیمه دیگر کرانه باختری و تمام نوار غزه و چند محله از بیت‌المقدس شرقی موافقت کند.

بر اساس این طرح، شهر ابودیس به جای بیت‌ المقدس به عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته خواهد شد و فلسطینیان باید از حق بازگشت به سرزمین خود که طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت به رسمیت شناخت شده، صرف نظر کنند.

معامله قرن، بی سرانجام است

این در حالی است که بسیاری از صاحب نظران سیاسی اجرای طرح موسوم به معامله قرن را غیرممکن دانسته و آن را زیادی خواهی دولت آمریکا و سران رژیم صهیونیستی می دانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    حالا فهمیدم که چرا ظریف چند روز پیش از مذاکره با آمریکا به شرط برداشتن تحریم ها حرف زده بود. سیگنال به بقیه داده که تا تحریمتون نکردن برین مذاکره کنید هر امتیازی میخواد بهش بدین.

  • جهانبخش

    نتیجه تنها به قاضی رفتن همین حماقت قرن است که ترامپ ودوست اسراییلی اش با داماد ترامپ نقشه کش کشیده اند از قدیم گفته اند افغانی زیر بار زور نمی رود مگر سمبه پر زور باشد مواظبت کنید فلسطینی ها افغانی نیستند یک دنیا چشمشان دنبال فلسطین است فلسطین فریاد تمام مستضعفین عالم در برابر مستکبرین است.پشت این معامله قرن (حماقت قرن )چه نقشه ها که کشیده شده است .بیداری سریع همه جهانیان وتیر خلاص اسراییل

  • ناشناس

    خیلی عبرت آموزه
    محمود عباس با آمریکایی‌ها مذاکره کرده حتی خلع سلاح رو هم پذیرفته ولی بازم آمریکایی‌ها راضی نشدن!
    محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین:
    هیچ یک از دیدارهای ما با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، سودی نداشت.
    به ترامپ اعلام کرده بودم که باور دارم ما می توانیم در کشور خلع سلاح شده زندگی کنیم. اما دو ماه پس از آن دیدار، دفاتر ما در واشنگتن را بستند و قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناختند.
    سردار سلیمانی ما را هم با اعتماد به آمریکا ترور کردند
    ظریف و روحانی چرا عبرت نمی‌گیرید؟!

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه