English

فرماندار بافق؛

طرح های جدید میراث فرهنگی باید به لحاظ اقتصادی در آمد زا باشد

فرماندار بافق گفت: طرح های جدید میراث فرهنگی باید به لحاظ اقتصادی در آمد زا باشد و ضمن ایجاد کارآفرینی، زنجیره‌های صنعت گردشگری در شهرستان بافق کامل شود.

طرح های جدید میراث فرهنگی باید به لحاظ اقتصادی در آمد زا باشد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد زاده رحمانی فرماندار بافق به مناسبت هفته میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه بازدید از غرفه‌های میدان تاریخی خان گفت: در سال جاری مستند سازی و معرفی بناها، ظرفیت‌ها ی تاریخی و تعریف کاربری روز و بهسازی و مرمت آن‌ها در نظر گرفته شده که به لحاظ اقتصادی در آمد زا باشد و ضمن ایجاد کارآفرینی، زنجیره‌های صنعت گردشگری در شهرستان بافق کامل شود.

وی افزود: طی دو سال گذشته قسمت اعظم بناها شناسایی و استحکام بخشی شده و تعدادی از آن‌ها نیز در برنامه سال جاری دیده شده است که کار مرمت و مقاوم سازی آن در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

فرماندار بافق با بیان اینکه اکنون به سمت مرمت و بازپیرایی بناها رفته‌ایم، بیان کرد: تعداد زیادی از بناهای بافت تاریخی و تک بناهای روستاها بازپیرایی شده و برای تعدادی از آن‌ها کاربری روز تعیین شده است که با تامین اعتبارات مورد نیاز بهسازی می‌شود.

زاده رحمانی همچنین مرمت طرح‌های میراث فرهنگی در سال گذشته را مستمر و پیوسته بیان کرد و گفت: تمام آثار تاریخی شهری و روستایی شناسایی و نسبت به بهسازی و جلوگیری از آسیب و تخریب آنها اقدام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی