English

رئیس ستاد بازآفرینی شهری اداره کل میراث راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

بنای تاریخی بیمارستان اخوان کاشان از تخریب در امان ماند

رئیس ستاد بازآفرینی شهری اداره کل میراث راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بنای تاریخی بیمارستان اخوان کاشان مربوط به دوره پهلوی اول متعلق به وزارت بهداشت و درمان بوده از تخریب در امان ماند.

بنای تاریخی بیمارستان اخوان کاشان از تخریب در امان ماند

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، امیر زاغیان در مورد مرمت و احیاء بیمارستان اخوان گفت: ساختمان پروژه بیمارستان اخوان کاشان مربوط به دوره پهلوی اول متعلق به وزارت بهداشت و درمان بوده که متاسفانه برای تکمیل مرمت و احیاء این بنای تاریخی با کمبود بودجه مواجه شده‌ بودند. از آنجا که یکی از اهداف بازآفرینی شهری ارائه خدمات روبنائی و زیربنائی در بافت‌های ناکارآمد و تاریخی است سازوکار کمک به این پروژه را ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و ماده ۴۶ آئین نامه اجرائی این قانون، توانستیم به احیاء این بنای تاریخی کاشان کمک نموده تا علاوه بر حفظ بنا، بهره­برداری از آن به­ عنوان سلامتکده طب سنتی در بافت تاریخی کاشان میسر گردد.

زاغیان اظهار کرد: بر اساس این قانون شهرداری در صدور پروانه در بافت‌های فرسوده به مالکان تخفیف داده و دولت نیز این تخفیف را به صورت یارانه برای آنها جبران می‌کند، که با همکاری خوبی که شهرداری کاشان در این خصوص انجام داد مقرر شد از محل این تخفیفات مبلغ یک میلیارد تومان جهت مرمت و احیاء بناهای تاریخی مذکور کمک گردد.

رئیس ستاد بازآفرینی شهری اداره کل میراث راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: اداره کل راه و شهرسازی نیز در پروژه‌های دیگری در بسترهای تاریخی و فرهنگی استان همانند مرمت و بهسازی معابر پیرامونی بناهای شاخص از جمله مسجد جامع اردستان، بهسازی معابر پیرامونی نارین قلعه نائین و احیای دو حمام تاریخی در گلپایگان… اقدامات ارزنده ای انجام داده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه