English

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد:

زمان ثبت نام در مدارس مشخص شد / هیچ آزمون ورودی برای دانش آموزان پایه اول وجود ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به زمان ثبت نام مدارس گفت: هیچ آزمون ورودی برای دانش آموزان پایه اول وجود ندارد.

زمان ثبت نام در مدارس مشخص شد / هیچ آزمون ورودی برای دانش آموزان پایه اول وجود ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد اعتدادی در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: ثبت نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی از نیمه اول خرداد ماه و در متوسطه اول و دوم از نیمه اول تیرماه خواهد بوآغاز می شود.

وی گفت: سن ورود دانش آموزان به پایه اول ابتدایی 6 سال تمام و در پایه هفتم حداکثر سن 15 سال و در پایه دهم ۱۸ سال می باشد.

اعتدادی افزود: دانش‌آموزان ورودی کلاس اول ابتدایی باید ابتدا سنجش کلاس اول را انجام دهند  وسپس به پایگاه بهداشتی معرفی و پس از انجام تست‌های مورد نظر و تزریق واکسن به همراه کارت بهداشت و فرم سنجش ثبت نام قطعی در مدرسه انجام می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: هیچ آزمون ورودی از دانش آموزان پایه اول گرفته نمی شود.

اعتدادی در ارتباط با شهریه مدارس نیز گفت: مدارس دولتی اجازه دریافت هیچ گونه وجهی در زمان ثبت ‌نام  دانش آموزان ندارند.

وی افزود: به مدیران مدارس ابلاغ شده است که هیچ وجهی به جز حق بیمه دانش‌آموزی و هزینه کتب درسی از خانواده‌ها دریافت نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان یادآور شد: پرداخت نکردن شهریه فقط مربوط به مدارس دولتی است و مدارس استعدادهای درخشان، هیئت‌ امنایی، شاهد و غیرانتفاعی خارج از این مساله هستند ومطابق مقررات و ضوابط خاص زیر نظر اداره کل آموزش و پرورش شهریه دریافت می‌کنند.

اعتدادی تصریح کرد: والدین در صورت اجبار به پرداخت وجه هنگام ثبت‌نام به اداره کل آموزش و پرورش گزارش دهند و اطمینان داشته باشند که به طور موردی با هر مدرسه برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: والدین می‌توانند برای اطلاع از شهریه مصوب هر مدرسه به آدرس اینترنتی  www.mosharekatha.ir مراجعه و هرگونه مغایرت را به اداره کل آموزش و پرورش گزارش کنند.

کمبود معلم در اصفهانپ

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر 479 هزار و 49 نفر دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی، 208 هزار و 442 نفر در مقطع متوسطه اول و 178 هزار و 285 نفر در متوسطه دوم در حال تحصیل هستند.

کمبود ۱۶ هزار معلم در مدارس استان اصفهان

معاون برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در سال تحصیلی جدید با کسری ۱۶ هزار معلم روبه‎‌‌رو شویم.

سید محمد میرپورگفت:  در سال تحصیلی جاری 13 هزار معلم در استان اصفهان کسری داشتیم که با توجه به سه هزار معلمی که امسال بازنشسته می شوند در سال تحصیلی98-97 16 هزار معلم  کسری داریم.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری برای جبران کمبود نیروی انسانی از 5 هزار معلم بازنشسته به صورت حق‌التدریس استفاده شد، همچنین 1100 معاون و معلم بهداشت مدارس کاسته و در جای معلم قرار گرفتند.

میرپور اظهار داشت: 89 فضای آموزشی در قالب 700 کلاس درس خطر آفرین در استان اصفهان وجود دارد و 9 هزار و 486 کلاس درس نیز نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین گزارش اداره کل نوسازی مدارس 3 درصد مدارس در استان نیاز به استانداردسازی سیستم گرمایشی دارند.

 معاون برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 33 درصد مدارس دراستان اصفهان از نظر سیستم گرمایشی استانداردسازی شده‌اند و در حال حاضر 11 هزار و 300 کلاس درس از سیستم گرمایشی استاندارد بهره‌مند هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه