English

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

تولید ۱۵ درصد گوشت قرمز استان در اردبیل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: بیش از 15 درصد گوشت قرمز استان در اردبیل تولید می شود.

تولید 15 درصد گوشت قرمز استان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی حسین احدی عالی امروز در جمع خبرنگاران افزود: بیش از 4 هزار و 484 تن گوشت قرمز در شهرستان اردبیل تولید می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان اردبیل با دارا بودن 574 هزار و 296 واحد دامی شامل گاو اصیل ، گاو دورگ، گاو بومی، گاو میش ، گوسفند و بز یکی از قطب های مهم دامداری در استان بوده و نقش مهمی در تامین نیازهای استان دارد.

وی تصریح کرد: این شهرستان دارای 17 واحد پرواربندی بره صنعتی فعال ونیمه فعال با ظرفیت 5 هزار و 880 راس و با اشتغال زایی 30 نفر، 29 واحد پرواربندی گوساله صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت 4 هزار و 745 راس و با اشتغال زایی 95 نفر و 13 واحد پرورش گاو شیری صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت 878 راس و با اشتغال زایی 52 نفر و تعداد 178 واحد دامداری کوچک روستایی فعال با پروانه بهره برداری به ظرفیت 7 هزارو 567 راس دام سنگین و سبک است که مجموعا در سال گذشته بیش از 4هزار و 484 تن گوشت قرمز درواحد های دامداری این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل در پایان اظهار داشت: تامین امنیت غذایی یکی ازوظایف اصلی جهاد کشاورزی است و جهاد کشاورزی با تمام توان در جهت تامین سلامتی و امنیت مواد غذایی که از مهم ترین دغدغه های مردم می باشد تلاش می کند.    

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه