English

استاندار کرمانشاه در نشست سلامت و امنیت غذایی:

اجرای ملی سند کنترل فشارخون موجب ارتقاء محسوس سلامت جامعه می‌شود

هوشنگ بازوند در نخستین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان کرمانشاه گفت: اجرای سند ملی پیشگیرانه بیماری‌های غیر واگیر با رویکرد کنترل فشارخون توسط وزارت بهداشت، موجب ارتقاء محسوس سلامت جامعه خواهد شد.

اجرای ملی سند کنترل فشارخون موجب ارتقاء محسوس سلامت جامعه می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه با تأکید بر حضور همه‌جانبه تمامی دستگاه‌ها برای کنترل فشارخون بالا در تمامی اقشار جامعه، ابراز داشت: اجرایی شدن سند ملی پیشگیرانه بیماری‌های غیر واگیر با رویکرد کنترل فشارخون بالا می‌تواند نگرانی مردم در رابطه با عارضه فشارخون کاهش دهد.

وی بر نقش کلیدی آموزش در تمامی حوزه‌های تحصیلی تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: آموزش پایه‌ای و اصولی از دوران کودکی و در مدارس به‌عنوان گامی مؤثر در سطح ارتقای این سند ملی به شمار می‌رود

 مقام عالی استان با معرفی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به‌عنوان مجری اجرایی شدن سند ملی پیشگیرانه بیماری‌های غیر واگیر با رویکرد کنترل فشارخون، اظهار داشت: به‌طورقطع نقش مؤثر و حیاتی حوزه درمانی و پزشکی در مواقع بحرانی سلامت همچون وقوع زلزله، سیل و ... و پس‌ازآن بسیار پررنگ‌تر است و به این لحاظ عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بسیار مطلوب و قابل‌توجه بوده است.

بازوند در خصوص عملکرد مثبت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زلزله کرمانشاه نیز اعلام داشت: این حوزه سلامت‌محور استان با جذب 140 میلیارد تومان اعتبارات غیردولتی بعد از بحران زلزله توانست ظرفیت‌سازی خوبی در حوزه تجهیزات پزشکی استان انجام دهد و همچنین در حوزه جذب سرمایه‌های خارجی با ساخت یک بیمارستان با بودجه 120 میلیارد یورویی موافقت اصولی آن را هم از وزارت اقتصاد بگیرد

استاندار کرمانشاه تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های استان باید در اجرای سند پیشگیرانه بیماری‌های غیر واگیر در کنار دانشگاه علوم پزشکی در جهت ارتقا سلامت جامعه باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه