English

سفیر برزیل در ایران در سفر به کرمانشاه:

بانک‌های برزیل و ایران مشکلی در انتقال سرمایه ندارند/ مشکل تبادل ارز تجار خصوصی با تبادل کالا به کالا حل می‌شود

رودریگو دآزردو سانتو گفت: ایران می‌تواند در شرایط تحریم روی کمک برزیل حساب کند و مشکل تبادل ارز تجارت با ایران از طریق تبادل کالا به کالا حل می‌شود.

بانک‌های برزیل و ایران مشکلی در انتقال سرمایه ندارند/ مشکل تبادل ارز تجار خصوصی با تبادل کالا به کالا حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، سفیر برزیل در ایران در نشست با استاندار کرمانشاه، حجم مبادلات تجاری دو کشور را 2.5 میلیارد دلار اعلام و ابراز داشت: در کنار این حجم صادرات برزیل به ایران، حدود دو میلیارد دلار کالای دیگر نیز محصولات کشورهای دیگر از طریق برزیل به ایران صادر می‌شود.

وی ارتباط دوسویه ایران و برزیل در مسیر صادرات محور شدن محصولات ایرانی به این کشور را گامی مثبت در ارتباط متقابل اقتصادی دو کشور عنوان کرد و افزود: ایران یکی از بزرگ‌ترین واردکننده‌های ذرت برزیل است بعلاوه سویا و گوشت برزیل هم سهم عمده‌ای از صادرات برزیل به ایران را تشکیل می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد برزیل بر مبنای بالانس کردن صادرات و واردات ایران به کشورش است، خاطرنشان ساخت: شرکت‌های برزیلی سهم بسیاری در مصرف محصولات پتروشیمی دارند و در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های پتروشیمی ایران همچون اوره و آمونیاک و به‌ویژه بیتومین (قیر طبیعی) استفاده‌های بی‌شماری کرد.

سانتو برزیل را بزرگ‌ترین صادرکننده شکر در دنیا معرفی کرد و خاطرنشان ساخت: با توجه به حجم بالای تولید نیشکر در برزیل، توانسته‌ایم از بقایای نیشکر تولید انرژی و برق کنیم و هم‌اکنون کارخانه‌های تولید شکر در برزیل، برق مصرفی خودشان را تولید می‌کنند و مازاد آن را به کارخانه‌های دیگر می‌دهند و می‌توانیم این تکنولوژی را نیز در اختیار ایران قرار دهیم.

سفیر برزیل در ایران ضمن اعلام آمادگی همکاری با ایران در حوزه ارائه تکنولوژی تصفیه آب و فاضلاب، تصریح کرد: در انتقال سرمایه مشکلی از طریق بانک‌های برزیل با ایران وجود ندارد و در خصوص شرکت‌های برزیلی هم اگر مشکلی در زمینه انتقال ارز و سرمایه وجود داشت، می‌توانیم از طریق مبادله کالا با کالا کارها را پیش ببریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه