English

مدیرعامل آب وفاضلاب شهری کردستان خبر داد:

ارتقا و ساخت ۸ تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای کردستان

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهری کردستان با بیان اینکه 3 تصفیه خانه فاضلاب در دست ارتقا هستند، گفت: 5 تصفیه خانه دیگر نیز مراحل ساخت را طی می کنند که دو واحد آن آماده بهره برداری است.

ارتقا و ساخت 8 تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای کردستان

 محمدحسین محمدی در گفتگو با خبرگزاری موج کردستان ،اظهار کرد: در حال حاضر تصفیه خانه های شهرهای سنندج، سقز و مریوان با هدف افزایش توان کمی و سطح کیفی در دست ارتقاء قرار دارند.

وی افزود: 5 تصفیه خانه نیز در شهرهای دیواندره، دهگلان، و کامیاران در دست ساخت هستند؛ ضمن آنکه کار ساخت دو تصفیه خانه فاضلاب شهرهای بیجار و یاسوکند هم به پایان رسیده و آماده افتتاح هستند. 

مدیرعامل آب وفاضلاب شهری کردستان در ادامه تصریح کرد: این طرحها اهداف مختلفی را در حوزه اقتصادی و اجتماعی دنبال می کند که از جمله اهداف اجتماعی آن می توان به حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب خاک و هوا، ارتقاء سطح بهداشت و سلامت عمومی، جلوگیری از آلودگی سفره آبهای زیرزمینی، جلوگیری از مصرف فاضلاب خام جهت کشاورزی و بهبود مسائل زیباشناختی سطح شهر، اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی نیز اثرات اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر بیجار، افزایش رفاه عمومی و سطح زندگی، تبدیل هزینه های سنگین درمان به هزینه های اندک پیشگیری، تزریق پساب به آبخوان های اطراف برای تغذیه سفره آبهای زیرزمینی، تبدیل آب از چرخه یکبار مصرف و مخرب به چرخه چندبار مصرف و سازنده، درآمدزایی و ایجاد اشتغال و ایجاد زمینه توسعه آینده شهر است.

 محمدی یادآور شد: در حال حاضر 6 تصفیه‌‌ خانه فاضلاب در شهرهای مختلف استان فعال است و 70 درصد فاضلاب جمع آوری شده را تصفیه می کنند که آب تصفیه شده این واحدها برای مصارف آبیاری فضای سبز، صنایع و دیگر امور مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه