English

مدیرعامل آب وفاضلاب شهری کردستان عنوان کرد:

بیش از ۹۵ درصد تحت پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب در کردستان هستند

مدیرعامل آب وفاضلاب شهری کردستان به وجود 79 هزار انشعاب فاضلاب شناسایی شده در 10 شهر استان پیش از تأسیس شرکت آبفا اشاره و اعلام کرد: در حال حاضر از جمعیت شهری یک میلیون و 200 هزار نفری، بیش از 95 درصد تحت پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب بوده و حدود 2 هزار کیلومتر شبکه مدرن فاضلاب نیز در استان وجود دارد .

بیش از 95 درصد تحت پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب در کردستان هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمدحسین محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 340 هزار فقره انشعاب فاضلاب تحت پوشش شرکت آبفاست، افزود: شش تصفیه‌خانه فاضلاب در شش شهر استان کار تصفیه و جمع‌آوری فاضلاب را انجام می‌دهد . 

وی خدمات آب و فاضلاب را پیش از انقلاب به دلیل نبود متولی تخصصی دارای مشکل دانست و افزود: در بخش فاضلاب، قبل از انقلاب شبکه مدرن و تأسیسات تصفیه در استان وجود نداشته و شبکه‌های سنتی در اغلب شهرها نیز کارایی لازم را برای جمع‌آوری فاضلاب نداشتند . 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان عنوان کرد: بعد از انقلاب اولین کار اساسی که در این حوزه انجام شد، تخصصی کردن دستگاه متولی حوزه آب و فاضلاب و تعیین و تأسیس شرکت آبفا در سال 69 به عنوان متولی خدمات در این حوزه بود . 

وی با بیان اینکه در حوزه فاضلاب سیستم مناسبی در اول انقلاب وجود نداشت، خاطرنشان کرد: در بدو تأسیس شرکت آبفا از 635 هزار نفر جمعیت استان 463 هزار نفر معادل 73 درصد تحت پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب سنتی بودند، ضمن اینکه 750 کیلومتر شبکه فاضلاب وجود داشت . 

محمدی به وجود 79 هزار انشعاب فاضلاب شناسایی شده در 10 شهر استان پیش از تأسیس شرکت آبفا اشاره و اعلام کرد: در حال حاضر از جمعیت شهری یک میلیون و 200 هزار نفری، بیش از 95 درصد تحت پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب بوده و حدود 2 هزار کیلومتر شبکه مدرن فاضلاب نیز در استان وجود دارد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه