English

رونق صادرات کالاهای غیر نفتی از بندر شهید رجایی؛

صادرات ۲ میلیون و پانصد هزار تن کالای غیر نفتی

مدیر بنادر و دریانوردی هرمزگان از صادرات دو میلیون و پانصد هزارتن کالای غیر نفتی از بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد.

صادرات 2 میلیون و پانصد هزار تن کالای غیر نفتی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، الله مراد عفیفی پور با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون دو میلیون و پانصد هزارتن کالای غیر نفتی از بندر شهید رجایی بندرعباس صادر شده است.

 وی افزود: محصولات پتروشیمی، فولاد، انواع مواد معدنی و خشکبار از مهم‌ترین کالا‌های صادراتی از بندر شهید رجایی به کشور‌های آسیای شرقی و میانه است.

مدیر بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این مدت، ۶۰۴ هزار و ۷۴۰ تن فرآورده نفتی به خارج از کشور صادر و یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۸۸۳ تن فرآورده نفتی به صورت کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) جابجا شده است.

عفیفی پور با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از سیصد فروند کشتی در بندرشهید رجایی پهلو گرفته است افزود: در این مدت نیز ۶۰ هزار تن کالای ترانزیتی از این بندر ترانزیت شد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین این کالاهاپنبه و گوگرد است که از آسیای شرقی به کشور‌های آسیای میانه و اروپا ترانزیت شد، افزود: از ابتدای سال نیز بیش از ۱۰ فروند کشتی با وزن ۳۷۵ هزار و ۱۷۵ تن حامل کالا‌های اساسی از کشور‌های آسیای شرقی وارد بندر شهید رجایی شد.

به گزارش موج، بندر شهید رجایی با ظرفیت سالانه ۱۰۰ میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم‌ترین بندر جمهوری اسلامی ایران است که ۵۸ درصد عملیات کالا‌های غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات جابه جایی فرآورده‌های نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی