English

جزئیات پرداخت کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده در سیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در این راستا برای جبران خسارت در حوزه دام سبک، هر رأس ۵۰۰ هزار تومان، دام سنگین سه میلیون تومان، هر ایستگاه پمپاژ آب هشت میلیون تومان، هر هکتاز زراعت آبی مانند گندم و جو پنج میلیون تومان، هر هکتار زراعت دیم دو میلیون تومان و هر هکتار باغ پنج میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

جزئیات پرداخت کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده در سیل

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا بازدار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ظهر شنبه (14 اردیبهشت) در شورای زکات لرستان در سخنانی با بیان اینکه در آستانه برداشت محصولات کشاورزی در استان هستیم، گفت: برداشت محصولات کشاورزی از اواخر اردیبهشت ماه شروع می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کمیته پشتیبانی زکات در لرستان، عنوان کرد: بیش از ۵۵ مرکز خرید گندم و… در استان فعال هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه سال گذشته فعال‌ترین کمیته این شورا، کمیته پشتیبانی و جمع آوری زکات بود، گفت: بیش از ۴۰۰ کارشناس کشاورزی استان در این رابطه فعال بودند و شبکه خوبی از فعالیت در حوزه زکات انجام گرفت و این روند نیز امسال در فصل برداشت ادامه خواهد داشت.

بازدار با بیان اینکه در جریان سیلاب بخش عمده‌ای از کشاورزی استان در حاشیه رودخانه‌ها آسیب دید، ادامه داد: مزارع پرورش ماهی، ایستگاههای پمپاژ آب، سازه‌های آبی که آب را به مزارع و باغات منتقل می‌کردند و همچنین واحدهای تولید استان آسیب دیدند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم بخشی از زکات مصرفی استان برای بازسازی مناطق آسیب دیده و حوزه کشاورزی استان اختصاص پیدا کند، افزود: هیئت وزیران نیز دستور العمل پرداخت خسارت بلاعوض به کشاورزان را ابلاغ کرده است، اعداد و رقم‌ها مشخص شده که در این راستا کمیته‌هایی در سطح استان و شهرستان دایر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: در این راستا برای جبران خسارت در حوزه دام سبک، هر رأس ۵۰۰ هزار تومان، دام سنگین سه میلیون تومان، هر ایستگاه پمپاژ آب هشت میلیون تومان، هر هکتاز زراعت آبی مانند گندم و جو پنج میلیون تومان، هر هکتار زراعت دیم دو میلیون تومان و هر هکتار باغ پنج میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

بازدار، از تعمیر بیش از ۱۴۰ واحد ایستگاه پمپاژ آب، ۶۰ ترانس برق و… در مناطق سیل زده استان خبر داد، اما عمق خرابی‌ها زیاد است و نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه