English

مدیرکل کمیته امداد اردبیل خبر داد؛

پرداخت بیش از ۵۳ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از پرداخت بیش از 53 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان استان اردبیل خبر داد.

پرداخت بیش از 53 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حسین دشتی امروز در جلسه شورای مدیران با بیان اینکه 2 هزار و ۷۵۰ فرصت شغلی برای خانوار تحت حمایت در سال ۹۷ ایجاد شده است اظهار کرد: بیش از ۵۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در سال گذشته در اختیار مددجویان قرار گرفت تا اشتغال مورد نظر خود را ایجاد کنند.

وی به پایدارسازی اشتغال ایجاد شده برای مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و افزود: تا زمانی که خانوار تحت حمایت به استقلال اقتصادی و خودکفایی کامل نرسیده‌اند، از چرخه حمایتی خارج نمی‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به خروج 2 هزار و 150 نفر از خانوار توانمند شده در سال‌گذشته از چرخه حمایتی این نهاد، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر توانمندسازی آنها است که این نهاد فعالیت‌های گسترده‌ای را در این زمینه به انجام می‌رساند.

دشتی با بیان اینکه خوداتکایی خانوار تحت حمایت و خروج آنها از چرخه حمایتی موجب می‌شود تا بستر حمایت از سایر نیازمندان استان اردبیل فراهم شود، افزود: مددجویان اردبیلی از طریق خودکفایی در حوزه اشتغال، ازدواج، بازگشت سرپرست و استفاده از خدمات سایر سازمان‌ها به توانمندی اقتصادی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند.

وی با اعلام اینکه خروج از چرخه حمایتی کمیته امداد استان اردبیل باید به گونه‌ای باشد که خانوار خودکفا شده از دسترنج خود استفاده کرده و بتوانند هزینه‌های زندگی را با تلاش و کوشش تأمین کنند، بیان کرد: در طول پنج سال طرح‌های اشتغال و خودکفایی مورد بازدید و نظارت امدادگران قرار می‌گیرد و آنها با ارائه مشاوره و راهنمایی به مجریان طرح‌ها تلاش ‌می‌کنند تا هیچگونه انحرافی در اجرای طرح به وجود نیاید.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان دقت لازم صورت می‌گیرد، گفت: پس از استعدادسنجی، ارائه مشاوره شغلی، برگزاری کارگاه‌های فنی و تخصصی، پرداخت تسهیلات اشتغال و نظارت بر طرح‌ها می‌کوشیم تا زمینه اشتغال‌زایی پایدار برای مددجویان فراهم شده و مسیر توانمندسازی آنها هموارتر شود.

دشتی با اشاره به اینکه حدود ۲۸ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند، بیان کرد: بحث توانمندسازی خانوار تحت حمایت بر روی مددجویان مستعد اشتغال متمرکز است که پس از استعدادسنجی و مشاوره شغلی فعالیت‌های گسترده‌ای برای خوداتکایی آنها صورت می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه خروج مددجویان از چرخه حمایتی تنها به قطع مستمری ماهانه اختصاص دارد، بیان کرد: تمامی خانوار خودکفا شده به جز مستمری، از سایر خدمات حمایتی کمیته امداد استان اردبیل در زمینه درمانی، جهیزیه، تحصیل و مسکن بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه راهبرد اساسی کمیته امداد استان اردبیل توانمندسازی خانوار تحت حمایت است، افزود: کارآفرین شدن خانوار تحت حمایت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل است که این مهم می‌تواند علاوه بر خوداتکایی مددجویان، به رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال برای سایر افراد جویای کار نیز کمک کند.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه