English

مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل:

ترمینال جدید فرودگاه اردبیل به بهره برداری می رسد

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: احداث ترمینال جدید فرودگاه اردبیل تیر ماه امسال به اتمام و همزمان با سفر رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

ترمینال جدید فرودگاه اردبیل به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید فخرالدین هاشمی عصر امروز در بازدید از احداث ترمینال فرودگاه اردبیل اظهار داشت: احداث ترمینال جدید فرودگاه اردبیل تیر ماه امسال به اتمام و همزمان با سفر رئیس جمهور به بهره برداری می رسد که در این زمینه تمهیدات و برنامه ریزیهای لازم انجام یافته است.

وی بیان کرد: مساحت این ترمینال به مساحت هشت هزار و 100 متر مربع واقع شده و به طور تقریبی ظرفیت پذیرش یک هزار نفر و یا 4 هواپیمای متوسط به صورت همزمان را دارد و احداث این ترمینال از سال 91 آغاز شده و 60 میلیارد تومان هزینه داشته است و ارزش فعلی این ترمینال در حدود 240 میلیارد تومان است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل بیان کرد: ترمینال جدید فرودگاه اردبیل برای برقراری پروازهای داخلی، بین‌المللی و حج مورد استفاده قرار خواهد گرفت و اکنون از فرودگاه اردبیل به مقاصد تهران، مشهد و عتبات عالیات پرواز انجام می‌شود و عملیات بهسازی باند 15.33 فرودگاه اردبیل به طول سه هزار و 600 مترمربع به پیشرفت 32 درصدی رسیده که به میزان یک هزار و 500 متر زیرسازی انجام شده است.

هاشمی با بیان اینکه این پروژه از آبان 97 به دلیل برودت هوا تعطیل و هفته گذشته از سرگرفته شد، افزود: امیدواریم که بهسازی باند فرودگاه تا هفته دولت به پیشرفت 70 درصدی برسد.

 وی به بهسازی ترمینال فرودگاه پارس‌آباد مغان اشاره کرد و گفت: این فرودگاه با بهسازی‌ها و استانداردسازی‌های انجام شده برای پروازهای مسافری آماده شد و در حال حاضر نیز بهسازی ترمینال این فرودگاه ادامه دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل افزود: در حال حاضر دو پرواز هفتگی به مقصد تهران با استفاده از هواپیمای ATR هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در فرودگاه پارس آباد مغان انجام می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه