English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در مراسم کلنگ‌زنی مرکز آموزشی به‌ورزان:

به ورزان، آغاز نظام ارجاع بیماران/ بهره برداری مرکز آموزشی به ورزان در سال ۱۴۰۰ محقق می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان در آئین کلنگ زنی مرکز آموزش به ورزی و پایگاه سلامت الزهرا (س) همدان ضمن اشاره به این موضوع که به ورزان آغاز نظام ارجاع بیماران هستند از بهر برداری پروژه ساخت مرکز آموزشی به ورزان در سال 1400 خبر داد.

به ورزان، آغاز نظام ارجاع بیماران/ بهره برداری مرکز آموزشی به ورزان در سال 1400 محقق می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، حبیب الله موسوی بهار ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان ظهر چهارشنبه 4 اردیبهشت در آئین کلنگ زنی مرکز آموزش به ورزی و پایگاه سلامت الزهرا (س) همدان در گرامیداشت هفته سلامت در استان همدان ، اظهار داشت: از برنامه های مهم بهداشتی کشور بعد از انقلاب اسلامی شبکه بهداشت بود که از به ورزان آغاز شد.

احداث ساختمان آموزشی به ورزان استان همدان

آئین کلنگ زنی مرکز آموزش به ورزی و پایگاه سلامت الزهرا (س) همدان در گرامیداشت هفته سلامت

موسوی بهار افزود: باتوجه به اینکه مرکز آموزش به ورزان استان همدان سال ها در بنایی فرسوده استقرار داشت و  شایسته به ورزانی که به مدت 2 سال در آن فعالیت شبانه روزی داشتند نبود این اقدام در اولویت قرار گرفت و احداث آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه به ورزان دوران تحصیلی دانشگاهی طولانی را ندارند اما باتوجه به اینکه در دورترین نقاط و حاشیه ترین قسمت های جمعیتی استان فعالیت و خدمت می کنند و معمولا اهالی همان منطقه هستند، بیان کرد: به ورزان معموا با درد ورنج ها و نیازهای اهالی ساکن در مناطق مذکور آشنا هستند تا جائیکه اگر فردی در دریافت خدمات بهداشتی خود به مراکز نراجعه نکند به ورزان موظف به پیگیری و تماس با آن ها هستند و از این منظر به ورزان در ابتدای نظام ارجاع قرار دارند.

احداث ساختمان آموزشی به ورزان استان همدان

 

به ورزان از ارکان مهم پیشگیری و مراقبت در حوزه درمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در آئین کلنگ زنی مرکز آموزش به ورزی و پایگاه سلامت الزهرا (س) همدان در هفته سلامت افزود: بخشی از این نظام ارجاع سال ها است که در حال اجرا است و به ورزان از ارکان مهم پیشگیری و مراقبت در حوزه درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در آئین کلنگ زنی مرکز آموزش به ورزی و پایگاه سلامت الزهرا (س) همدان در هفته سلامت تصریح کرد: با تخلیه این مکان به ورزان به مکان سابق کلینیک شیخ الرئیس منتقل شده اند و با ساخت این مرکز به همین مکان باز خواهند گشت و با توسعه ساختمان موردنظر احتمال پذیرش برای آموزش از خارج استان نیز وجود خواهد داشت.

کامران گردان ، رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز درباره مجوزات قانونی ساخت این مرکز گفت: از آنجایی که خدمات پزشکی جز خدمات عام المنفعه است در دفترچه عوارض تخفیفات زیادی برای این مراکز درمانی درنظرگرفته‌ایم. با مشورت با شهردار حداکثر تخفیفات را برای این مجموعه لحاظ خواهیم کرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز گفت: مرکز آموزش به ورزان شهرستان همدان در مساحتی افزون بر ۲ هزار متر مربع و با اعتبار ۶ میلیارد تومانی کلنگ زنی شد.

خیراندیش افزود: این مکان به منظور آموزش بهورزان شاغل در خانه‌های بهداشت به مدت دو سال ساخته خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت همدان بیان کرد: کل اعتبار مورد نیاز ۶ میلیارد تومان است که از بودجه طرح تحول سلامت برای آن در نظر گرفته شده و ۵۰۰ میلیون تومان نیز از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امیدواریم شهرداری مساعدت لازم را برای صدور پروانه ساخت در نظر بگیرد چرا که خدمات این مجموعه عام المنفعه است.

رئیس مرکز بهداشت همدان در پایان صحبت های خود در آئین کلنگ زنی مرکز آموزش به ورزی و پایگاه سلامت الزهرا (س) همدان اظهار داشت: فضاهای پیش بینی شده این مرکز شامل واحد آموزشی، خوابگاه برادران و خواهران، سالن جلسات، کتابخانه و سالن غذاخوری و پایگاه سلامت الزهرا در طبقه اول خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه