English

رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد؛

سرانه تولید شیر، مرغ و تخم مرغ در یزد دو برابر جمعیت یزد است

رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: یزد از لحاظ سرانه تولید در برخی محصولات همچون شیر، مرغ و تخم مرغ 2 برابر جمعیت خود تولید می کند.

سرانه تولید شیر، مرغ و تخم مرغ در یزد دو برابر جمعیت یزد است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سید جمال سجادی پور   رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد در آیین تودیع و معارفه مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد اظهار داشت: تعاونی های روستایی در واقع حلقه اتصال زنجیره تولید شامل قبل و بعد از تولید به بازار و حذف کننده دلالان است به همین دلیل هر چه تشکل های روستایی قوی تر باشد سود بیشتر به تولیدکنندگان می رسد.
وی افزود: این تشکل ها و اتحادیه ها باید زنجیره های تولید را در دست گرفته و سود بیشتری را به بهره برداران برسانند برای این کار ضروری است و با استفاده از دانش روز، ارتباط واحدهای تولیدی را با مصرف کنندگان و با ظرفیت بالا و در کوتاه ترین زمان برقرار کنند.
رئیس جهاد کشاورزی یزد، نظارت و حسابرسی بر تشکل ها و تعاونی های روستایی و ساماندهی آنها را خواستار شد و اضافه کرد: هماهنگی و همنوایی در بخشی از تشکل ها ضعیف است که باید تقویت شود و از سوی دیگر ایجاد مراکز عرضه مستقیم توسط تشکل ها ضروری است.
سجادی پور در ادامه با اشاره به ظرفیت های کشاورزی استان یزد هم گفت: با وجود کم آبی و بی آبی در یزد، جایگاه بخش کشاورزی یزد، مطلوب است به گونه ای که در تولید محصولات باغی در میان 31 استان در جایگاه سیزدهم قرار داریم.
وی اضافه کرد: یزد از لحاظ سرانه تولید نیز در برخی محصولات همچون شیر، مرغ و تخم مرغ 2 برابر جمعیت خود تولید می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه