English

محبوبه داورانی؛

بهزیستی در بحث کودکان خیابانی و کودک کار وارد موضوع می شود/ بالای ۹۹ درصد متکدیان یزد غیر یزدی هستند

کارشناس مسئول امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی استان یزد گفت: بهزیستی بیشتر در بحث کودکان خیابانی و کودک کار وارد موضوع می شود و بهزیستی برای آنها تشکیل پرونده می دهد.

بهزیستی در بحث کودکان خیابانی و کودک کار وارد موضوع می شود/ بالای 99 درصد متکدیان یزد غیر یزدی هستند

محبوبه داورانی کارشناس مسئول امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی استان یزد در گفتگو با خبرگزاری موج یزد گفت: بهزیستی در دو مرکز روزانه و شبانه روزی، کودکان خیابانی و کار شناسایی شده توسط شهرداری را به طور موقت نگهداری می کند چرا که در بحث کودکان کار شهرداری موظف به شناسایی و جمع آوری است و توانبخشی و مشاوره آنها با بهزیستی است.

داورانی گفت: سال 96 از 84 نفر کودک کار شناسایی شده 77 نفر از آنها از سایر استان ها به یزد مهاجرت کرده و یا اتباع بیگانه و افغان بودند و از این بین فقط 64 نفر از اتباع بیگانه کارت اقامت داشتند.

وی با بیان اینکه بهزیستی بیشتر در بحث کودکان خیابانی و کودک کار وارد موضوع می شود، افزود: این افراد پس از شناسایی توسط شهرداری با حکم قاضی به بهزیستی جهت توانبخشی و نگهداری موقت تحویل می شوند و در بهزیستی برای آنها تشکیل پرونده می شود.

داورانی گفت: به نظر می رسد بهتر است این کودکان توسط محاکم قضایی به مراکز روزانه بهزیستی تحویل شوند چرا که نگهداری این کودکان در مراکز شبانه بهزیستی هزینه بسیار زیادی را بر دوش بهزیستی خواهد گذاشت و لازم است شهرداری کمک هزینه نگهداری این افراد رابه بهزیستی بپردازد.

وی اظهار داشت: ارجاع این افراد به مراکز روزانه بهزیستی این حسن را دارد که می توانیم به خانواده های آنها نیز خدمات مشاوره و توانبخشی را ارائه کنیم چون در مراکز شبانه روزی علی رغم تحمیل هزینه های زیاد بر سازمان، کودک خیابانی پس از اینکه تحویل خانواده خودش می شود مجدد به تکدی گری روی می آورد.

وی بیان کرد: با وجود هزینه زیادی که طرح جمع آوری و نگهداری متکدیان و کودکان کار برای بهزیستی دارد باز هم حاضر به همکاری در این طرح هستیم.

 بالای 99 درصد متکدیان یزد غیر یزدی هستند

داورانی گفت: با توجه به اینکه بالای 99 درصد این کودکان افغانی هستند در برخی از موارد که تکرار در دستگیری کودکان کار مشاهده شود و تحویل بهزیستی شوند به اداره اتباع نامه ارسال می شود تا اداره اتباع نسبت به رد مرز و یا باطل کردن کارت اقامت متکدیان بالای 18 سال اقدام و متکدیان زیر 18 سال را هم همراه با سرپرست از مرز اخراج می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه