English

استاندار هرمزگان؛

اگر زیرساخت لازم برای گردشگری فراهم شود هیچ جا به پای هرمزگان نمی‌رسد

استاندار هرمزگان با بیان اینکه ورود دو میلیون و هشتصد هزار نفر گردشگر جدید به هرمزگان نشان دهنده قابلیت های ویژه استان و خدمات صورت گرفته طی سال گذشته بود، اضافه کرد: اگر زیر ساخت های لازم را در جزایر استان ایجاد کنیم، هیچ جای ایران در ظرفیت گردشگری به پای هرمزگان نمی رسد.

اگر زیرساخت لازم برای گردشگری فراهم شود هیچ جا به پای هرمزگان نمی‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «فریدون همتی» صبح امروز در نخستین نشست شورای اداری استان هرمزگان در سال 1398، با بیان اینکه کشور در زمینه اقتصادی در نقطه مطلوب قرار نگرفته، گفت: مقام معظم رهبری سال هاست که بر این موضوع تاکید داشته و به درستی امسال را به نام «رونق تولید» نامگذاری کردند.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان به خوبی توانست در این مدت در زمینه تنظیم بازار عمل کند، تصریح کرد: در سال 97 توفیقات بزرگی همچون بهره برداری از فاز دوم و سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس را پشت سر گذاشتیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در سال جاری باید شرایط به مراتب بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم، تصریح کرد: بارش باران کم نظیر در استان هرمزگان شرایط امیدوار کننده ای را برای هرمزگان رقم زده است.

وی با بیان اینکه باید در این اتفاقات اخیر به خطاهای خود پی ببریم، اضافه کرد: برای چی باید ساخت و سازها به گونه ای باشد که اصول اولیه رعایت نشود؛ این حوادث نشان داد باید نظارت و دقت را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ورود دو میلیون و هشتصد هزار نفر گردشگر جدید به هرمزگان نشان دهنده قابلیت های ویژه استان و خدمات صورت گرفته طی سال گذشته بود، اضافه کرد: اگر زیر ساخت های لازم را در جزایر استان ایجاد کنیم، هیچ جای ایران در ظرفیت گردشگری به پای هرمزگان نمی رسد.

همتی با اشاره به اینکه باید هرمزگان را به نقطه ای برسانیم که در طول دوران دولت دوازدهم به ظرفیت پذیرش ده میلیون نفر گردشگر برسد، تصریح کرد: اکنون علاوه بر قشم و هرمز، جزایر لارک، هنگام و ابوموسی در مسیر توسعه و استفاده از پتانسیل گردشگری قرار دارد.

عالی ترین مقام دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه اکنون ظرفیت 145 هزار تن تولید ماهی در دریا را دارا هستیم، اظهار کرد: هر ده کیلو میگو معادل یک بشکه نفت است و اکنون 50 هزار هکتار زمین مستعد پرورش میگو در هرمزگان شناسایی شده که می توان از این ظرفیت بالقوه بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه اکنون حدود 25 هزار تن تولید میگو پرورشی در هرمزگان وجود دارد که تا پایان دولت دوازدهم به مرز 100 هزار تن برسد، افزود: باید مشوق های لازم برای بخش خصوصی فراهم شود تا شرایط تولید آبزیان مهیا شود زیرا اگر به دنبال جذب بودجه دولتی باشیم تا بیست سال آینده هم این مهم محقق نمی شود.

همتی با بیان اینکه در هرمزگان ظرفیت ایجاد تولید و اشتغال، انتها ندارد، تصریح کرد: هر یک از اقدامات صورت گرفته در هرمزگان محصول خدمات و تلاش های تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه