English

ساخت و ساز در حریم‌های ممنوعه اقدام علیه خود است/اجازه ساخت‌و ساز غیرمجاز در حریم دریا را نخواهیم داد

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه ساخت و ساز در حریم‌های ممنوعه اقدام علیه خود است، گفت: اجازه ساخت‌و ساز غیرمجاز در حریم دریا را نخواهیم داد.

ساخت و ساز در حریم‌های ممنوعه اقدام علیه خود است/اجازه ساخت‌و ساز غیرمجاز در حریم دریا را نخواهیم داد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد صادق اکبری» صبح امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان هرمزگان در سال 1398، اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال‌هاست که شعار سال را به موضوعات اقتصادی اختصاص می‌دهند و دستگاه‌های اجرایی نقش اساسی در تحقق شعار سال دارند که در کنار آن بخش خصوصی نیز نقش غیرقابل‌انکاری ایفا می نماید.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی از تمامی دستگاه‌ها و بخش خصوصی در جهت تحقق شعار سال حمایت قانونی خواهد کرد، خاطرنشان ساخت: رویکرد حمایتی و مقابله‌ای دو رویکرد دستگاه قضایی در  موضوعات اقتصادی است.

وی ادامه داد: تمامی سعی و تلاشمان این است که از فعالین اقتصادی در جهت رونق تولید و اشتغال حمایت کنیم و در مقابل تمامی مفسدین اقتصادی و اخلالگران خواهیم ایستاد.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه زمینه را برای فعالیت مفسدین و اخلالگران اقتصادی نا امن کرده‌ایم، اظهار داشت: استان هرمزگان را برای این دسته افراد، دائماً ناامن می‌کنیم و زمینه را برای فعالیت در آرامش فعالین اقتصادی واقعی هموار کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به خسارات ناشی از ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه‌ها و دریا، اظهار کرد: در برخی استان های سیل‌زده به جهت عدم رعایت حریم، آسیب های ایجاد شده و خسارت وارده به مردم و زیرساخت‌ها نگران‌کننده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هر چیزی حریمی دارد و نباید به حریم رودخانه‌ها و دریاها وارد شویم، تصریح کرد: ساخت و ساخت در این نقاط ممنوع و حرام است؛ چرا در بسترهایی که ممنوع است خانه و جاده ساخته می شود.

وی با بیان اینکه آگاهانه و غیرآگاهانه ساخت‌وساز در حریم‌های ممنوعه، اقدام علیه خود است، افزود: در طرح‌های مطالعاتی باید توجه و دقت بیشتری شود و با نظارت کافی این طرح‌ها به مرحله اجرا برسد و به‌درستی عملیاتی شود.

 اکبری اضافه کرد: بهره‌بردار بایستی با تمامی دقت، نظارت خود را انجام دهد تا مانع از بروز خطاها شود و باید به مقوله پیشگیری از بروز حوادث مشابه پس از سیل‌های به وقوع پیوسته اهمیت بیشتری داده شود.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه ضرورت دارد همه  مسئولین به موضوع پیشگیری و درست انجام دادن کارها اهتمام داشته باشند، عنوان کرد: باید از حریم‌ها به‌خوبی دفاع و صیانت کنیم تا در حوادث بعدی با مشکلات مشابه روبه‌رو نشویم.

وی با تأکید بر اینکه باید از ساخت‌وساز غیر مجاز خودداری شود، افزود: اجازه نخواهیم داد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و دریا صورت بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه