English

امام جمعه اردبیل مطرح کرد:

اشک تمساح رسانه های دشمن

امام جمعه اردبیل گفت:رسانه‌های دشمن برای زنان و کودکان چنان اشک تمساح می‌ریختند که اگر کسی از ماهیت آنها خبر نداشت، آنها را انسان دوستان بزرگ تاریخ بشریت می‌دانست.

اشک تمساح  رسانه های دشمن

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل با اشاره به حادثه سیل در برخی مناطق کشور، اظهار کرد: در خصوص کمک به سیل‌زدگان، اول تشکر ما از ملت است، کمک‌های مالی ملت ما که به کمیته امداد و هلال احمر داده اند، فوق العاده بود.

وی افزود: در وهله دوم از نیروهای مسلح، ارتش مخصوصا نیروی دریایی و هوانیروز و از سپاه است. سپاه، سنگ تمام گذاشت. بسیجی‌ها در این بحران، شاهکار کردند. نیروی انتظامی، در حفظ امنیت، امتحان بسیار خوبی داد. هلال احمر با امکانات و داوطلبان مردمی، نقش خوبی ایفا کرد. کمیته امداد ثابت کرد کمیته امداد است. صدا و سیما در اطلاع‌رسانی و آماده‌سازی زمینه مساعدت مردمی بسیار خوب عمل کرد. حضور وزرا در مناطق سیل‌زده ارزشمند بود.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: به طور قاطع باید گفت که در هیچ کشوری مساعدت مردمی در حوادث، مثل ایران نیست. ملت ایران، فوق العاده عاطفی هستند و احساس مسؤولیت و تعهد در ملت ایران در برابر انسان‌های گرفتار، فوق‌العاده است.

وی ادامه داد: کالیفرنیا ماه‌ها در آتش سوخت و هزاران نفر در محاصره بودند اما یک آمریکایی هم به کمک دولت نرفت. فرهنگ آنها، عواطف را از اساس کشته است.

خطیب جمعه اردبیل در ادامه گفت: سپاه، آشپزخانه سیار و بیمارستان سیار زد و همچنین ارتش هم آشپزخانه سیار آورد و هم بیمارستان سیار احداث کرد. بسیجی‌ها حتی گل و لای خانه‌ها را تخلیه کردند. بیش از 1300 گروه جهادی بسیج وارد کمک‌رسانی شدند. ارتش هواپیماها و بالگردها و سامانه فوق سنگین لایروبی خود و حتی تکاوران و غواصان خود را هم پای کار آورد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان داشت: مقام معظم رهبری ، هزاران بسته لوازم خانگی را اهداء کردند. لباس گرم، پتو، کنسرو و انواع خوراکی از کل کشور، سرازیر شد.

وی در ادامه اظهار داشت: کار دشمن و رسانه‌های آنها هم در این حادثه بسیار عجیب و آموزنده بود. در حوادث مشابه در دنیا یک یا دو خبر به آنتن‌ها می‌رود و به مدت یک یا دو روز از آن صحبت می‌شود ولی در خصوص ایران، تفاوت کاملا اساسی بود.

حملات عظیم کانال ها و سایت های معاند

عاملی ادامه داد: 290 کانال معاند با هزاران سایت و کانال اجتماعی، حملات عظیمی داشتند. حتی پمپئو شخصا وارد معرکه شد. تمرکز آنها هم علاوه بر ناکارآمد نشان دادن دولت، تخریب فوق العاده نهادهای انقلابی، مخصوصا سپاه بود. دروغ، کذب، شایعه، ایجاد شبهه و آمارسازی، و ایجاد هراس از امور پیش پا افتاده آنها است.

وی گفت: به عنوان نمونه آنها می‌گفتند؛ علت حادثه آق قلعه، احداث راه آهن بود در حالی‌که سپاه سریعا از چند نقطه راه آهن را منفجر کرد اما آب متوقف بود. یعنی راه آهن تاثیری در ماجرا نداشته است. ورودی آب از بالادست به گلستان، 570 متر مکعب بر ثانیه بود در حالی‌که ظرفیت گرگان رود از قدیم الایام کمتر از این حجم است.

امام جمعه اردبیل در ادامه بیان داشت: در استان خوزستان در عرض دو روز سه میلیارد متر مکعب آب وارد این استان شد که یک پدیده کاملا استثنایی است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رسانه‌های دشمن برای زنان و کودکان چنان اشک تمساح می‌ریختند که اگر کسی از ماهیت آنها خبر نداشت، آنها را انسان دوستان بزرگ تاریخ بشریت می‌دانست.

 تحریم داروی کودکان ایرانی

وی افزود: ما از آنها می‌پرسیم همان کشوری که کانال شما از آنجا پخش می‌شود، هزاران کودک را در یمن، فلسطین، عراق و سوریه کشته است چرا تا حال حتی یک برنامه در آن خصوص درست نکرده‌اید؟ پس اشک شما، اشک برای کودکان نیست بلکه اشک حقه بازی است. چه کسی نمی‌داند که ناله پمپئو برای کودکان نیست؟! او داروی کودکان ایرانی را تحریم کرده و حالا برای کودکان سیل زده اشک تمساح می‌ریزد.

عاملی افزود: خدا را شکر که ملت ما شما را خوب شناخته است. ماهیت خودتان را نمی‌توانید مخفی کنید. هنر انقلاب اسلامی این است که در این چهل سال توانسته بارها و بارها ماهیت عفن و پلید و پلشت نظام لیبرال دموکراسی حاکم بر غرب را بیرون بریزد.

وی گفت: حساب هلال احمر را در دنیا تا حال هیچ دولتی جز آمریکا مسدود نکرده است. اگر شما آژانس‌های خبری خیر‌خواه ملت ما هستید و اگر حریت دارید، یک کلمه در آن خصوص هم بنویسید. تفاوت را ببینید که در آتش‌سوزی کالیفرنیا، ایران پیشنهاد داد که به کمک دولت آمریکا بیاید ولی در حادثه سیل ایران، آمریکا نه تنها برای انسان‌های گرفتار کمک نکرد بلکه مساعدت ایرانی‌های خارج از کشور به خانواده‌های مصیبت‌زده را ممنوع کرد.

الگوگیری پاسداران از امام حسین(ع) است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه با اشاره به فرا رسیدن اعیاد شعبانیه گفت: حضرت امام روز سوم شعبان را به عنوان روز پاسدار انتخاب کردند تا بیان کنند الگوگیری پاسداران از امام حسین(ع) است که با آزادگی و شجاعت، الگویی ماندگار از مقاومت در دفاع از دین جدش برجای گذاشت. بلکه عاشورای حسینی سرمشق جریان انقلاب اسلامی است. مقصد هر دو دفاع از حریم رهبریت صالح و امامت و ولایت است.

وی همچنین به‌مناسبت روز جانباز افزود: جانبازان شهیدان زنده انقلابند به تعبیر حضرت امام جانباز همان شهیدی است که بقایای پیکرش در عالم خاک جامانده است! مخصوصا همسران این عزیزان حق ویژه ای در جامعه ما دارند. آنها قهرمانان اصلی عرصه ایثار هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در ادامه تصریح کرد: سفره با عظمت رجب در حال جمع شدن است. با این ماه که ماه خدا بود خداحافظی می‌کنیم و حال خداوند با ربوبیت خود، با سفره عظیم دیگری به‌نام سفره شعبان در صدد پذیرایی از ماست تا با استعداد کامل در کنار سفره عظیم آسمانی، یعنی رمضان المبارک حاضر شویم.

وی بیان داشت: خداوند متعال حساس است که بنده‌اش از فیض بزرگ رمضان المبارک محروم نشود و آن به رجب و شعبان بسته شده است. این دو ماه مثل دوران قرنطینه و سم‌زدایی هستند. بعد از دوران سم زدایی، بدن در استعداد کامل است. رجب و شعبان تصفیه خانه است. در شعبان با چهار چیز سم زدایی می‌کنند؛ روزه، استغفار، صدقه و دعا و لذا این چهار تا ثواب مضاعف در شعبان دارد. رسول خدا این امور را در ماه‌های دیگر نیز انجام می‌داد ولی در ماه شعبان به طور ویژه به آنها اهتمام می‌ورزید به همین جهت در دعای این ماه آمده که رسول خدا «یدأب فی صیامه و قیامه فی لیالیه و ایّامه».

امام جمعه اردبیل گفت: قدر این ماه را بدانیم. در شأن آن همین بس که رسول خدا(ص) فرمودند؛ شعبان ماه من است. خداوند رحمت کند بر کسی که در این ماه کمک‌کار من باشد. «شعبان شهری رحم الله من اعاننی علی شهری» یعنی هرکاری من کردم او هم بکند. یعنی روزه گرفتن در این ماه، مدیون کردن رسول خدا (ص)  است و آن حضرت در حساس‌ترین روز، دین خود را ادا می‌کند. این کمک شخصی و استنصار شخصی نیست. می‌خواهد ما را بالا ببرد تا امت از رمضان محروم نشوند. در این ماه امیرالمؤمنین بزرگ کمک کار پیامبر بود. به حدی که فرموده از آن روزی که منادی رسول خدا را شنیدم که مسلمان‌ها را به روزه ماه شعبان دعوت می‌کرد روزه این ماه از من فوت نشده است، خداوند با لطف و کرم خود ثواب عبادات را در شعبان مضاعف کرده تا مسلمان ها با طهارت و آذوقه بیشتر به سفره  رمضان المبارک حاضر شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: استغفار در این ماه ثواب فوق‌العاده دارد. هفتاد استغفار در هر روز شعبان، هفتاد هزار استغفار در ماه‌های دیگر است. روزه نیز ثواب مضاعف دارد و ثواب محیّر العقول به آن گفته‌اند. قتل نفس محترمه، حق الناس است ولی روزه شعبان در آن خصوص نیز نفع دارد و موجب آمرزش می‌شود.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: این ماه بر خلاف سایر ماه‌ها یک ویژگی عجیب دارد و آن اینکه هرکس در این ماه صدقه بدهد خداوند آن صدقه را تا قیامت پرورش می‌دهد و آن‌چنان بر می‌گرداند که به عقل و تصور انسان نمی‌رسد و لذا اهل محشر تاسف دارند که چرا در شعبان صدقه نداده‌اند. علت این تاکید این است که خداوند حساس است که مسلمان‌ها در ماه رمضان، بدون موانع استجابت دعا و بدون موانع قبولی اعمال حاضر شوند تا سرنوشت خوبی برای آنها در ماه رمضان نوشته شود. صدقه آثار حرام واقعی را از بین می‌برد و در انسان برای عنایات خداوندی قابلیت درست می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه