English

امام جمعه بیله‌سوار:

عوامل گرانی خودمان هستیم/جمهوری آذربایجان دومین کشور شیعه جهان است

امام جمعه شهرستان بیله سوار گفت: یکی از عوامل گرانی خود ما هستیم، وقتی جنسی گران می‌شود، به‌جای این که از خریدش اجتناب کنیم به خرید بیشتر آن روی می‌آوریم در نتیجه طبیعی است که آن جنس گران می‌شود.

عوامل گرانی خودمان هستیم/جمهوری آذربایجان دومین کشور شیعه جهان است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حجت الاسلام اصغر جدائی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان بیله سوار اظهار کرد:یکی از عوامل گرانی خود ما هستیم، وقتی جنسی گران می‌شود، به‌جای این که از خریدش اجتناب کنیم به خرید بیشتر آن روی می‌آوریم در نتیجه طبیعی است که آن جنس گران می‌شود.


وی ادامه داد: کمپین نوروز ساده که نماینده محترم ولی فقیه در استان مطرح می کرده. اگر کمی دقت کنیم متوجه می‌شویم که خیلی از خریدهای شب عید، واقعا نیاز ضروری و مهم نیستند. قدیم‌ها مردم در طول سال خرید لباس و امثال لباس‌شان کم بود؛ به این خاطر خریدهای این چنینی همه جمع شده و ایام عید انجام می‌شد ولی در دنیای امروز، این گونه نیست.

امام جمعه شهرستان بیله سوار تصریح کرد: بنده ضمن تقدیر از درایت آیت الله عاملی به این کمپین لبیک گفته و از مردم شریف بیله سوار و مغان می‌خواهم سین هشتم سفره‌های امسال سادگی باشد. نوروز بی‌تکلف و ساده بار سنگینی از دوش مردم به خصوص اقشار کم در آمد جامعه خواهد کاست.

جدائی ضمن لبیک به کمپین نوروز ساده که از طرف امام جمعه اردبیل مطرح شده است، بیان کرد: یکی از مباحثی که در متون دینی هم خیلی به آن سفارش گردیده، بحث پرهیز از اسراف، ریخت و پاش و بحث قناعت است.

باید به ازدواج بهنگام توجه شود

وی اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مداحان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان برای مداحان به مساله بسیار مهم ازدواج دیرهنگام اشاره فرمودند که شایسته توجه جامعه ما به این نکته مهم است.

جدائی افزود: ازدواج همانطور که زود هنگامش آسیب‌های جدی به دنبال دارد، دیر هنگامش نیز مضرات و آسیب‌های جدی دارد که باید در این موضوع کار فرهنگی جدی‌ای را شروع کنیم. بهترین نوع ازدواج از نظر زمانی، ازدواج بهنگام است.

جمهوری آذربایجان دومین کشور شیعه جهان است

امام جمعه بیله سوار بیان کرد: جمهوری آذربایجان یک کشور اسلامی و عاشق اهل بیت(ع) بوده و در واقع دومین کشور شیعه جهان است و هیچ شکی نداریم که در قضیه قره‌باغ به مردم این کشور ظلم فراوان شده است.

وی افزود: مردم آذربایجان قتل عام عزیزانشان را در حوداث تلخ مثل خوجالی فراموش نمی‌کنند، جنایت‌هایی که در خوجالی روی داده است برای ما بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه بیله‌سوار تصریح کرد: روابط ما اصولا با همه کشورها بایستی طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مستحکم و مستمر و دوستانه باشد، مگر این که کشوری دشمن ما باشد که در این صورت، دوستی و روابط معنایی ندارد.

جدائی ضمن تقدیر از عوامل اجرایی برگزاری همایش بزرگداشت صاحبان قلم و تجلیل از نویسندگان گفت: این دست اقدامات در حوزه کارهای فرهنگی بسیار ارزشمند و فاخر است. بنده وقتی تلاش، عشق و دغدغه عزیزان را در اجرای این برنامه با عظمت می‌دیدم واقعا خرسند می‌شدم؛ با تمام توانم از این برنامه‌ها حمایت می‌کنم و امیدوارم باز هم استمرار داشته باشد. از فرماندار محترم هم بابت حمایت‌هایشان تقدیر و تشکر می‌کنم .

وی ادامه داد: امیدواریم که به زودی همایش تجلیل از واقفین و خیرین را هم در بیله سوار برگزار کنیم. خیرین در بیله‌سوار کارهای بزرگی انجام داده‌اند که گاهی دیده نمی‌شود یا کم‌تر دیده می‌شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه