English

رئیس اداره شیلات شهرستان میناب مدعی شد؛

توقیف ۲۷ کشتی متخلف پیش از ورود سپاه موضوع کشتی‌ها/وظیفه شیلات قیمت گذاری ماهی نیست

رئیس اداره شیلات شهرستان میناب با اشاره به اینکه 27 کشتی متخلف در یک سال گذشته توقیف شده‌اند، مدعی شد: این دستگیری توسط حفاظت منابع شیلات و قبل از ورود سپاه پاسداران به این موضوع صورت پذیرفته است.

توقیف 27 کشتی متخلف پیش از ورود سپاه موضوع کشتی‌ها/وظیفه شیلات قیمت گذاری ماهی نیست

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «خلیل حیدری» بعد از ظهر گذشته در یک نشست خبری با اشاره به اینکه نیاز روزانه شهرستان میناب به ماهی بیشتر از یک تن است، گفت: دلیل افزایش قیمت ماهی را گران شدن ادوات صید عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 90 درصد وسایل صیدخارجی است و شاید فقط تور صید ماهی تولید داخلی باشد، گفت: وظیفه شیلات قیمت گذاری ماهی نیست؛ بلکه وظیفه ما تنها نظارت بر صید از دریا به ساحل است.

رئیس اداره شیلات شهرستان میناب با اشاره که شیلات اجباراً به موضوع قیمت گذاری‌ها ورود کرده است، افزود: از ساحل به بعد کار نظارت بر عهده اداره دامپزشکی و شهرداری است.

حیدری در خصوص تجمع چند روز پیش برخی از صیادان در مقابل فرمانداری شهرستان گفت: این موضوع مربوط به شرکت نفت است. ظاهرا مدیر جدید این مجموعه با حساسیت بیشتری کار میکند؛ و البته شاید شرکت نفت یک قوانینی دارد که من از آن اطلاع ندارم.

تولید بیش از 13هزار تن میگوی پرورشی

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در سال جاری 13هزار و 200 تن میگوی پرورشی از مزارع پرورش میگو این شهرستان برداشت شده است؛ که این برداشت‌ها از 111 مزرعه پرورش میگوی تیاب شمالی و جنوبی صورت گرفته است.

رئیس اداره شیلات شهرستان میناب افزود: هزار و 630 تن میگو  نیز توسط 76 شناور صیادی در سال جاری صید شده که هزارو 10 تن آن صنعتی و 630 تن صید دریای بوده است.

حیدری با اشاره به رونق صادرات آبزیان، گفت: صادرات میگو به کشور های اسپانیا، فرانسه، چین، تایوان و حاشیه خلیج فارس صورت می گیرد که ارز آوری بین 70 تا 100 میلیون دلاری را در بر داشته است.

وی عنوان کرد: به دلیل املاح موجود در منطقه تیاب، میگو این منطقه طرفداران بیشتری نسبت به دیگر جاهای کشور دارد.

توقیف 27 کشتی متخلف در آب های شرق استان هرمزگان

رئیس اداره شیلات شهرستان میناب عنوان کرد: 27  کشتی متخلف در آب های شرق هرمزگان طی یک سال گذشته توسط حفاظت منابع شیلات توقیف شده است.

حیدری  اضافه کرد: این 27 مورد قبل از ورود سپاه پاسداران به این موضوع  توقیف  شده اند.

رئیس اداره شیلات شهرستان میناب اظهار کرد: این کشتی‌ها باید در منطقه شرق جاسک و اقیانوس هند و در محدوده عمق 250 متری صید خود را انجام بدهند.

وی در بخش پایانی افزود: در سال جاری رها سازی 40 میلیون متر مکعب لارو میگو نیز انجام شده است.

گفتنی است، شهرستان میناب طی دو سال پیاپی به عنوان شهر اول میگوی کشور انتخاب شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه