English

معاون دادستان کرمانشاه:

محکومین خوش‌حساب ۲۰ درصد تخفیف می‌گیرند/ سال آینده دیه افزایش می‌یابد

محمدامین رحیمی از معافیت 20 درصدی جرائم محکومین جزای نقدی در صورت خوش‌حسابی خبر داد و گفت: در سال 98 با افزایش نرخ دیه در ماه‌های حرام و غیر حرام مواجه خواهیم بود.

محکومین خوش‌حساب 20 درصد تخفیف می‌گیرند/ سال آینده دیه افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون دادستان کرمانشاه در اجرای احکام با اعلام خبر افزایش نرخ دیه در سال آینده، ابراز داشت: با توجه به افزایش قابل‌توجه نرخ دیه در سال آینده، توصیه می‌کنیم که محکومین پرداخت دیه تا پایان سال جاری جرائم خود را پرداخت کنند.

وی بابیان این مطلب که در صورت عدم پرداخت جریمه سال آتی این نرخ جزای نقدی در سال آینده بیشتر خواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر نرخ دیه کامل 231 میلیون تومان در ماه‌های غیر حرام و 308 میلیون تومان در ماه‌های حرام شامل محرم، رجب، ذی‌القعده و ذی‌الحجه تعیین‌شده است.

رحیمی از معافیت 20 درصدی پرداخت‌کنندگان جزای نقدی در صورت خوش‌حسابی خبر داد و خاطرنشان ساخت: با توجه به این مهم که نرخ دیه به‌روز محاسبه و پرداخت می‌شود، به‌موجب قانون اگر فرد محکوم‌ به پرداخت جزای نقدی ظرف 10 روز از تاریخ ابلاغ نسبت به پرداخت جزای نقدی خود اقدام کند، از پرداخت 20 درصد از رقم آن معاف خواهد شد.

معاون دادستان کرمانشاه در خصوص عدم توانایی پرداخت دیه برخی از محکومین نیز اعلام داشت: درصورتی‌که محکوم‌به پرداخت دیه، مالی نداشته باشد که پرداخت کند می‌بایست رضایت شاکی را جلب نماید و یا مشمول پرداخت دیه خواهد شد اما اگر توانایی پرداخت نداشته باشد با اعلام ادعای اعسار، مشمول حبس می‌گردد.

سرقت خودرو در رأس جرائم کرمانشاه

رحیمی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر 50 درصد از سرقت‌های ارتکابی کرمانشاه مربوط به سرقت خودرو و قطعات آن است به همین علت مالکین نباید خودروهای خود را بدون حفاظ و ایمنی در حاشیه خیابان و اماکن خلوت رها نکنند و از قرار دادن اشیاء گران‌بها در داخل ماشین خودداری کنند.

معاون دادستان کرمانشاه در خصوص عفو و یل پرداخت دیه عفو اسلامی نیز گفت: طبق بخشنامه عفو 22 بهمن امسال اگر مجرمی به شش ماه حبس یا کمتر محکوم‌شده باشد، تا 15 اسفندماه سال جاری می‌تواند با جلب رضایت شاکی، مشمول این عفو شود و درمجموع کلیه زندانیانی که با این بخشنامه آزادشده‌اند، به همراه دیگر مجرمین سابقه‌دار آزادشده، توسط این ستاد با حفظ حقوق شهروندی تحت رصد و پایش دستگاه قضایی و ضابطین دستگاه قضا قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه