English

وحید وسکوئی اظهار داشت:

ماه عسل موجب آزادی ۲۳۷ نفر از زندان شد

مدیر نمایندگی ستاد دیه گلستان بیان کرد : با تلاش مددکاران و شورای حل اختلاف ستاد دیه در جلسات صلح و سازش، شاکیان بیش از 65 درصد از دریافت طلب خود را گذشت کردند.

ماه عسل موجب آزادی 237 نفر از زندان شد

به گزارش خبرگزاری موج گلستان، وحید وسکوئی اظهار داشت: از این تعداد، 275 نفر محکوم جرائم مالی، 153 نفر محکوم دیه، 24 نفر محکوم به پرداخت نفقه، 13 نفر به علت تصادفات رانندگی و 15 نفر نیز به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از حوادث کارگاهی در زندان به سر می برند. 

وی بیان کرد: پخش برنامه تلویزیونی ماه عسل و اعلام یک شماره حساب برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمدی موجب همیاری خیرین و آزادی 237 نفر از محبوسان شد. 

وی افزود: از این تعداد زندانی آزاد شده، 74 نفر محکوم مالی، 51 نفر محکوم پرداخت مهریه، 12 نفر محکوم تصادفات رانندگی، 4 نفر محکوم پرداخت نفقه، 6 نفر محکوم پرداخت دیه حوادث کارگاهی و 90 نفر هم محکوم کمتر از 160 میلیون ریال بودند. 

مدیر نمایندگی ستاد دیه گلستان ادامه داد: با تلاش مددکاران و شورای حل اختلاف ستاد دیه در جلسات صلح و سازش، شاکیان بیش از 65 درصد از دریافت طلب خود را گذشت کردند. 

همچنین رییس دادگستری کل استان گلستان گفت: بر اساس آمارهای موجود و با پائین آمدن سن طلاق در گلستان، میانگین سن زندانیان مهریه در زندان های استان 34 سال است. 

هادی هاشمیان اظهار داشت: با بخشنامه رییس قوه قضاییه، بررسی درخواست تقسیط مهریه در اولویت قرار گرفت و روسای دادگستری ها مکلف شده اند بطور مستقیم بر روند اجرای بخشنامه تقسیط مهریه و بررسی اعسار متقاضیان نظارت کنند. 

وی افزود: با اجرای این بخشنامه، بستر آزادی زندانیان مهریه فراهم و از زندانی شدن افرادی که به دلیل افزایش ناگهانی قیمت سکه در پرداخت مهریه دچار مشکل شده اند جلوگیری خواهد شد. 

رییس دادگستری کل گلستان اضافه کرد: با این اقدامات تا پایان دی ماه سال جاری، تعداد زندانیان مهریه استان به صفر خواهد رسید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه