English

پرش هیجان انگیز ۹۸ آکروباس ایرانی و خارجی در آسمان قشم

15 آکروباس خارجی و 83 آکروباس ایرانی در دومین جشنواره جهانی آکروباسی با پرش در آسمان ساحل ناز جزیره پهناور قشم، صحنه های شگفت انگیزی را در آسمان این جزیره خلق کردند.

پرش هیجان انگیز 98 آکروباس ایرانی و خارجی در آسمان قشم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عبدالجواد کمالی  معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در مراسم اختتامیه دومین جشنواره هوایی جهانی آکروباسی گفت: 15 خلبان خارجی از کشورهای اسپانیا، فرانسه، آلمان، هلند، بلغارستان، روسیه، ترکیه و 83 شرکت کننده ایرانی طی پنج روز در دو رویداد مهم ورزشی شامل نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشور رشته "فرود دقت" ویژه جام خلیج فارس و دومین جشنواره هوایی جهانی آکروباسی شرکت کردند.

وی بیان کرد: این خلبانان صحنه های هیجان انگیزی را با پرنده هایی همچون پاراگلایدر، لباس خفاشی، سقوط آزاد و بیس جامپ برفراز جزایر ناز قشم به نمایش گذاشتند و در پایان با اهدای لوح و مدال از برگزیدگان تجلیل شد.

به گفته کمالی، همزمان با دومین جشنواره جهانی آکروباسی، نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشور در رشته فرود دقت در چهار راند نیز انجام شد که در بخش آقایان، شاهین ابراهیمی از استان کردستان به عنوان خلبان فعال سایت جزایر ناز قشم، مقام اولی را از آن خود کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: نوژن محیط مافی، حسین عباسقلی هر دو از استان مازندران و محمد ریحانی از جزیره قشم هم به ترتیب در جایگاه دوم تا چهارم این مسابقات قرار گرفتند.

در بخش بانوان این مسابقات هیجان انگیز هم شبنم صابری موفق به کسب عنوان نخست شد و مریم عظیمی گلوگاهی و سحر سامی هم به ترتیب دوم و سوم شدند.

نخستین دوره جشنواره بین المللی ورزش های هوایی کشورمان سال گذشته با حضور خلبانان ایرانی و خارجی در سایت زیبای جزایر ناز برگزار شد که مورد استقبال خوب مردم علاقمند از نقاط مختلف کشورمان قرار گرفته بود و امسال برای دومین سال پیاپی این مسابقات در این سایت ویژه برگزار شد.

جزیره قشم با بیش از یک هزار و 500 کیلومتر مربع در تنگه هرمز واقع شده و به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی هرساله میزبان ورزشکاران زیادی در ورزش های هوایی و دریایی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی