English

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

بیمه بیکاری بیش از ۲ هزار لرستانی از ابتدای سال ۹۷ برقرار شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، گفت: از ابتدای سال 97 تاکنون، بیش از 2 هزار لرستانی از بیمه بیکاری بهره مند شده اند.

بیمه بیکاری بیش از 2 هزار لرستانی از ابتدای سال 97 برقرار شده است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، علی آشتاب، گفت: از ابتدای سال 97 تاکنون، 2 هزار و 361 لرستانی از خدمات بیمه بیکاری بهره مند شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، افزود: طبق قانون، به افرادی که بدون میل و اراده از محیط کار خارج می شوند بیمه بیکاری تعلق گرفته و می توانند از این خدمت بهره مند شوند.

وی، ادامه داد: در تعامل صورت گرفته با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، مقرر شد تا کسانی که بیمه بیکاری دریافت می کنند، به مهارت آموزی روی آورند چراکه معتقدیم این مهم می تواند شرایط ورود آنان به بازار کسب و کار را تسهیل کند.

از ابتدای سال، 408 مقرری بگیر بیمه بیکاری به فنی و حرفه ای لرستان معرفی شده اند

آشتاب، اظهار داشت: خوشبختانه طبق برنامه ریزی صورت گرفته، از ابتدای سال جاری تاکنون، 408 مقرری بگیر بیکاری به آموزش فنی و حرفه ای لرستان معرفی شده اند که در حال کسب آموزش های لازم هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: بیمه شدگانی که قبل از بیکار شدن حداقل دارای 6 ماه سابقه پرداخت حق بیمه باشند و یا قرارداد اشتغال آنها در واحدهای صنعتی و تولیدی به اتمام رسیده باشد، به شرط دارا بودن یک سال سابقه کار و با ارائه قرارداد یک ساله پس از تایید علت اخراج و تشخیص کمیته تشخیص، امکان استفاده از مقرری بیمه بیکاری را خواهند داشت.

در سال جاری 68 نفر در لرستان حکم بازگشت به کار دریافت کردند

آشتاب با اشاره به بازگشت به کار 68 مقرری بگیران بیمه بیکاری در لرستان، گفت: نیروی کار از مهم‌ترین سرمایه‌های کشورهای در حال‌ توسعه است که سهم عمده ای در فرآیند تولید، توسعه و پیشرفت را دارند. لذا امسال 68 مقرری بگیر با حکم شعب تشخیص به محل کار خود بازگردانده شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه