English

علی آشتاب:

حوادث ناشی از کار در استان لرستان ۱۶ درصد کاهش یافته است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان از افزایش بازرسی واحدهای مشمول قانون کار در سال 96 و کاهش حوادث ناشی از کار در لرستان خبر داد.

حوادث ناشی از کار در استان لرستان 16 درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان؛ علی آشتاب گفت: حوادث ناشی از کار در لرستان نسبت به سال گذشته 16 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اعلام این خبر، افزود: یکی از وظایف اصلی و اساسی ما صیانت از نیروی کار است تا فعالیت ‎ها بهتر انجام شود، این مهم در چند حوزه صورت می ‎گیرد که یکی از حوزه ‎ها مربوط به نیروهایی است که شاغل هستند و باید نظارت شوند.

وی با اشاره به کاهش حوادث ناشی از کار در سال 96، تصریح کرد: بر اساس قانون کار با بازرسی‌هایی که برای ارتقای سطح سلامت کارگران انجام شده، در این مدت حوادث ناشی از کار در استان نسبت به سال گذشته 16 درصد کاهش یافته است.

از یازده هزار و 557 کارگاه لرستان در سال 96 بازرشی شد

علی آشتاب با تاکید بر اهمیت بازرسی کار و جایگاه ویژه بازرسان کار در تحقق آرمانها و اهداف وزارت متبوع عنوان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده توسط بازرسان کار در آگاهی نیروی انسانی نسبت به عوامل تهدید کننده در کار و شناسایی مکانهای ناایمن در کارگاه‌ها در سال 96 بیش از 11 هزار 557 فقره بازرسی توسط کارشناسان بازرس کار صورت گرفته که موجب کاهش حوادث ناشی از کار شده است.

کارگری

وی با یادآوری این‌که هدف از این بازرسی‌ها، نظارت بر حسن اجرای کار در کارگاه‌ها بوده و این کار به‌صورت سیستماتیک انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: علاوه‌ بر بازرسی‌هایی که سالانه توسط بازرسان از کارگاه‌ها انجام می‌شود، در صورت بروز حادثه در محل کار نیز، این بازرسی‌ها فارغ از بازرسی‌های سالانه، از کارگاه مذکور به عمل می‌آید تا جوانب مختلف حادثه مورد بررسی قرار گیرد.

در سال 96، حدود 16 هزار نفر ساعت از برنامه‌های آموزشی بهره‌مند شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر نقش موثر برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ایمنی و بهداشت کار در کاهش حوادث ناشی از کار، خاطر نشان کرد: در سال 1396، 15 هزار و 879 نفر ساعت برنامه آموزشی برای کارفرمایان و کارگران برگزار شده‌ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه