English

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

ایجاد فرصت‌های شغلی و تولید ارزش‌های نوین در جامعه نتیجه کارآفرینی است

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در جمع کارآفرینان استان ثمره کارآفرینی را ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و تولید ارزش‌های نوین در عرصه اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد.

ایجاد فرصت‌های شغلی و تولید ارزش‌های نوین در جامعه نتیجه کارآفرینی است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، علی آشتاب به‌مناسب هفته جهانی کارآفرینی، در جمع کارآفرینان برتر لرستان، گفت: توجه و اهتمام به موضوع کارآفرینان و مقوله کارآفرینی از یک سو، سبب توسعه اقتصادی کشور و ایجاد فرصت های شغلی و تولید ارزشهای نو می‌شود و از سوی دیگر وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه را در جهت مثبت متحول می سازد.

وی با تاکید بر شناسایی موانع و مشکلات حوزه کسب و کار و کارآفرینی، گفت: تمام بخش های مختلف باید با تعامل و مشارکت در کنار همدیگر به بهبود فضای کسب و کار کمک کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه، هفته جهانی کارآفرینی را فرصتی که تمامی افراد جامعه و بخصوص جوانان به حرکت شتابان کارآفرینی متصل می‌شوند دانست و تصریح کرد: در این حرکت عظیم ایده‌های جدید برای بهتر انجام دادن کارها و ایجاد مشاغل جدید مطرح می‌شود؛ و می تواند جوانان را به ارائه راه‌حل‌های خلاقانه، سازنده و نوین تشویق کند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ کارآفرینی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: مشکلاتی از قبیل ضعف بین صنعت و دانشگاه و بی مهارتی فارغ التحصیلان باید مورد چاره اندیشی قرار گیرند تا بتوان در فضای کسب و کار استان بهبودی حاصل کرد.

آشتاب با اشاره به اجرای طرح کارورزی نیز گفت: 20 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که حدود هفت هزار نفر از آنها واجد شرایط شناخته شده و بنگاه های تولیدی بدون اینکه هزینه ای برای کارفرما داشته باشد می تواند این افراد را به کارگیرند.

وی یادآور شد: عدم مهارت در فارغ التحصیلان دانشگاهی زیاد است بطوریکه بالای 60 درصد از افراد دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی فاقد هرگونه مهارتی هستند و در مواردی حتی ابتدایی ترین اصول در مورد رشته تحصیلی خود را نمی دانند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هفته جهانی کارآفرینی گفت: این هفته از 24 تا 30 آبان ماه ادامه دارد و در نشست های هم اندیشی و کارشناسی با حضور کارآفرینان برتر استان سعی می شود موانع ، چالش ها و مشکلاتی که در عرصه کارآفرینی در استان وجود دارد مورد بررسی قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه