English

مسئول آموزش، جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون یزد:

حضور دانش آموزان تفت در هلال احمر برای آشنایی با خدمات نوین انتقال خون

مسئول آموزش، جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون یزد گفت: تعدادی از دانش آموزان تفتی با حضور در هلال احمر شهرستان با فرهنگ اهدای خون و همچنین محصولات و خدمات نوین انتقال خون آشنا شدند.

حضور دانش آموزان تفت در هلال احمر برای آشنایی با خدمات نوین انتقال خون

 به گزارش خبرگزاری موج یزد، تیم سیار خونگیری انتقال خون یزد در هلال احمر شهرستان تفت استقرار یافت که تعدادی از دانش آموزان مدارس شهرستان بازدید نمودند.

در این بازدید پزشک مسئول جذب و نگهداری اهداکنندگان پیرامون نیاز به خون با اهداف ایجاد انگیزه در اهداکننده، اهمیت اهدای خون مستمر، بیماری های قابل انتقال از راه خون، پرهیز از رفتارهای پرخطر و توصیه های پس از اهدای خون مطالب مهمی برای دانش آموزان ارائه داد.

حسین رویین تن ضمن تشریح محصولات جدید انتقال خون گفت: با راه اندازی دستگاه های خاص و پیشرفته امکان اهدای پلاسما به روش آفرزیس فراهم گردیده است.

وی در ادامه افزود: در اهدای پلاسما به روش آفرزیس خون کامل گرفته شده از اهداکننده سانتریفیوژ می شود سپس پلاسمای آن جدا شده و سایر اجزای خون مجددا به فرد اهداکننده برگردانده می شود.

وی با بیان این مطلب که هر فرد اهداکننده می تواند 2 بار در هفته اهدای پلاسما داشته باشدگفت: فاصله بین هر دوبار اهدای پلاسما متوالی بایستی حداقل 48 ساعت باشد و به طور کلی در طول یک سال نباید بیش از 24 بار اهدای پلاسما صورت گیرد.

وی همچنین در خصوص اهدای سلول های بنیادی و نقش حیاتی آن در نجات جان همنوعان در سراسر ایران و فرایند کاری آن توضیحات کاملی ارائه کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه