English

امام جمعه اردبیل؛

ملت ما با فشار بیشتر، مقاومت و حضورش در صحنه بیشتر می شود

امام جمعه اردبیل گفت:در برابر این فشارها هر ملتی باشد، تسلیم می‌شد اما ملت ما با فشار بیشتر، مقاومت و حضورش در صحنه بیشتر می‌شود و این حضور عظیم نشان داد که آمریکا باز ملت ما را نشناخته و باز در محاسبات خود خطا رفته است.

ملت ما با فشار بیشتر، مقاومت و حضورش در صحنه بیشتر می شود

به گزارش خبرگزاری موج از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: در برابر این فشارها هر ملتی باشد، تسلیم می‌شد اما ملت ما با فشار بیشتر، مقاومت و حضورش در صحنه بیشتر می‌شود و این حضور عظیم نشان داد که آمریکا باز ملت ما را نشناخته و باز در محاسبات خود خطا رفته است.

خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: اهانت، تهدید، فشار، تحقیر، زخم زدن به عِرق ملی و غیرت دینی و دعوت به بردگی در برابر ملت ما نتیجه عکس به دشمنان می‌دهد؛ شأن ملت ما بسیار بالاتر از این گونه ادبیات فرعونی است، ملت ما ملتی نیست که خودش سرش را جلوی دشمن بیاورد، گردنش را دراز کرده و دشمن را بر قتل خود متمکن کند.

آیت الله عاملی گفت: وقتی تاتارها به مسلمانان حمله کردند مسلمانان  در اثر ترس به شدت مرعوب بودند و شخصیت روحی آنها متلاشی شده بود و قبل از شکست در جنگ، از نظر روحی شکست خورده بودند و فلج فکری، آنان را فرا گرفته بود و لذا به راحتی خود را در اختیار تاتارها قرار می‌دادند، پنج تاتار به روستایی وارد می‌شدند، همه اهالی را به خط کرده و آنان را گردن می‌زدند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: ما اینگونه نخواهیم بود؛ ما در برابر تاتارهای معاصر یعنی دولت آمریکا، این آیه را نصب العین خود قرار خواهیم داد: « وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ».

بیانیه تاریخی «گام دوم انقلاب» جامع‌ترین نقشه راه برای آینده است

امام جمعه اردبیل در ادامه بیاناتشان با اشاره به اینکه بیانیه تاریخی امام خامنه‌ای تحت عنوان « گام دوم انقلاب » جامع‌ترین و علمی‌ترین نقشه راه برای آینده و تصویری بسیار شایسته از ۴۰ سال گذشته است افزود: در این بیانیه، قواعد و رموز پیشرفت، ترقی و تقدم به صورت علمی و جامع بیان شده و یک سند بسیار بسیار ارزشمند مدیریتی است؛ دولت محترم و دولت مردان باید بند بند آن را نصب العین خود قرار دهند و آن را عملیاتی کند.

مقاومت 40 ساله ملت با وجود شدید ترین فشارها

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: از اهالی مکرم استان بابت حضور در راهپیمائی ۲۲ بهمن ، قلبا تشکر می‌کنم؛ انقلاب اسلامی، خود یک پدیده است و پدیده مهم‌تر، مقاومت 40 ساله ملت ما با وجود شدیدترین فشارها و بحران‌هاست .

عاملی اظهار کرد: اجتماع عظیم امسال به منزله یک رفراندوم کامل بود و این اجتماع، عملا رای به تمام بندهای قانون اساسی بود.

وی گفت: از این اجتماع معلوم شد که انقلاب، صاحب دارد و صاحب اصلی ملت ماست و تا صاحب انقلاب ملت ماست، انقلاب تضمین شده است و از این اجتماع عظیم معلوم شد که آمریکا و اذناب او در یک جنگ عظیم تبلیغاتی و روانی کاملا شکست خورده‌اند.

امام جمعه با اعلام اینکه مهم ترین نشان عظمت حضور در اجتماع امسال، شدت فحش دشمنان و اپوزوسیون خائن خارج نشین به ملت ما بود افزود: این اجتماع عظیم نشان داد که مشورت منافقین به پمپئو، جان بولتون و ترامپ کاملا اشتباه بوده و آنها به این سه نفر خیانت کرده‌اند، آنها آن قدر سر این سه نفر کلاه گشاد گذاشتند که جان بولتون می‌گفت عید کریسمس را در تهران برگزار خواهم کرد.

آمریکا به پائین ترین سطح ذلت سیاسی در دنیا رسیده است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: یک مرد مریض در آمریکا به نام جان بولتون به رهبر معظم انقلاب نامه نوشته که باور نمی‌کنم چند سال بیشتر بتوانی 22 بهمن را جشن بگیری؛ می گوییم حیف از دولت بزرگی مثل آمریکا که امثال او را مستشار امنیت ملی خود کرده و همین‌ها باعث شدند که آمریکا به پایین‌ترین سطح ذلت و خسارت سیاسی در دنیا برسد.

عاملی با عنوان اینکه این مرد هر روز به ترامپ تلقین می‌کند که راه انقیاد ایران، فشار و خشونت است اما توجه نمی‌کند که این نظریه 40 سال است جواب نداده است؛ این مرد در زمان بوش کوچک مشاور بوش بود او را وادار کرد به عراق حمله کند و حالا ترامپ دزدکی به عراق می آید افزود: نتیجه حمله به عراق این شد که در طبق طلایی دو دستی عراق را به موالیان ایران تحویل دادند، او قاتل دو میلیون عراقی است و حالا جدیدا ترامپ را تشویق به حمله به ایران می‌کند؛ نظریه ائتلاف کشورهای سنی منطقه و ارتش سنی بر علیه ایران نیز نظریه او بوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به اینکه ما ترامپ را جنگ طلب‌ترین مرد سیاست آمریکا می‌دانند و ما تاسف می خوریم که فرجام دنیا فعلا به جایی رسیده که چنین انسان‌های خون‌ریز، بی رحم، بی منطق و مست از شراب قدرت برای دنیا تصمیم می‌گیرند گفت: ملت ما او را در جهنم حسرت سوزانده و در آینده شدیدتر از این او را خواهد سوزاند، این مفلوک باید بداند که بعد از راهپیمائی 22 بهمن ملت ایران، به موسیقی جنگ او حتی ترامپ هم گوش نخواهد داد.

عاملی گفت: به این آقای جنگ طلب باید گفت نادان! وقتی آمریکا با ذلت از سوریه و افغانستان فرار می کند تو از کدام جنگ جدید می‌خواهی صحبت کنی؟! البته او همه این ها را می داند ولی یک صهیونیست کامل است و به خاطر کارخانجات سلاح آمریکا و به نفع تاجران مرگ در آمریکا عاشق جنگ است.

تمام جنایات وهابی ها در حق شیعیان به فتوای وهابیت است

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: شهادت طفل 6 ساله شیعه در عربستان توسط یک وهابی خون آشام را تسلیت می‌گوییم، این فرد هیچوقت بدون فتوی این کار را نمی‌کند، تمام جنایات وهابی‌ها در حق شیعه مستند به فتوای وهابیت است، آنها زمینه سازی می‌کنند و عوام آنها نیز فتوی را اجرا می‌کنند؛ ما در اینجا سه سوال داریم.

وی بیان کرد: اول اینکه چرا خون شیعه هدر است؟ می‌گویند چون شیعه «یا محمد»، «یا علی»، «یا فاطمه»، «یا حسن» و «یا حسین» می گوید، در حالی که اصحاب، همه «یا محمد» گفته‌اند و در راس آن خلیفه اول در کنار جنازه رسول خدا (ص)  «یا محمد» گفته است.

عاملی با تسلیت حادثه خون بار سیستان گفت: این غائله نیز با فتوای مفتیان وهابی صورت گرفته است و آنها فقط در حق شیعه انفجار ندارند آنها غیر خودشان را قبول ندارند و همه کشورها را دارالکفر و دارالشرک می‌دانند و می‌گویند همه دنیا را شرک گرفته، شرکی بدتر از زمان رسول خدا و ما باید دنیا را از شرک تطهیر کنیم.

وی افزود: سوال دوم ما این است که چرا خون انسان در مذهب و فقه وهابی ارزان است؟! مگر خداوند نفرموده: «و من قتل نفسا فکانما قتل الناس جمیعا» و رسول خدا فرموده : اگر تمام اهل آسمان و اهل زمین در خون یک مومن شریک باشند خداوند تمام اهل آسمان و اهل زمین را به رو در جهنم داخل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: سوال سوم این است که اگر ما در سوریه حاضر نمی‌شدیم و پای این داعشی‌ها که در سیستان با دستور آمریکا و عربستان آن فاجعه را آفریدند به ایران می‌رسید چه جنایات‌ها و حمام خون‌ها در ایران به راه می‌افتاد.

وی بیان کرد: ده روز پیش داعش سوریه به نیروهای خود دستور داده بود هر طور شده در داخل ایران عملیاتی انجام شود، مقام معظم رهبری از این جهت که پرچم مبارزه با داعش را در بیرون از ایران برافراشت، شاهکار بزرگی انجام داده و این اقدام فوق العاده مقام معظم رهبری در طول تاریخ هیچ وقت فراموش نخواهد شد.

عاملی اظهار کرد: حضور ما در سوریه دفاع از امنیت خودمان و نه از سوریه و نه از بشار و حالا دشمن جنگ بزرگ روانی راه انداخته تا به نسل جدید ما بباوراند که حضور ایران در سوریه در مسیر توسعه طلبی بود.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: قبلا نادرشاه نیز گفت ما زمانی می‌توانیم در برابر زیاده‌خواهی‌های دولت عثمانی بایستیم که سنگر را در بیرون ایران بزنیم و به همین جهت پرچم مقابله با دولت عثمانی را در قارص در شرق ترکیه به زمین زد و عثمانی‌های ترکیه به این دلیل از او مثل جن می‌ترسیدند و تا نادرشاه زنده بود نتوانستند صورتشان را به طرف ایران بگیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی