English

در گفتگو با قهرمان ملی ورزش گیلما:

ادامه ورزش حرفه‌ای نیاز به امنیت معیشتی آینده دارد

مصطفی یدالهی در پاسخ به بزرگ‌ترین دغدغه زندگی یک ورزشکار گفت: دغدغه اصلی من و تمامی ورزشکاران معیشت است چون هزینه تمرین‌ها و آماده‌سازی‌ها خیلی زیاد است و امثال من نیاز به درآمدی داریم که گذران زندگی کنیم.

ادامه ورزش حرفه‌ای نیاز به امنیت معیشتی آینده دارد

به گزارش گلاره سهیل بیگی، خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مصطفی یدالهی ۱۱ سال است که ورزش را به‌طور حرفه‌ای شروع کرده و اکنون در رشته ورزشی رزم گیلما فعالیت می‌کند، وی سابقه ورزشی درخشانی دارد تجربه حضور موفق در چند دوره لیگ بزرگ‌سالان، جوانان کشتی کشور، دو دوره قهرمانی رزم گیلما کشور و درنهایت مدال طلای بازی‌های آسیایی گیلما از دستاوردهای این ورزشکار محجوب کرمانشاهی است.

این ورزش‌کار و قهرمان ملی کرمانشاهی در گفتگویی صمیمانه با خبرگزاری موج در خصوص ناگفته‌های ورزش گیلما سخن می‌گوید؛

چطور با رزم گیلما آشنا شدید؟

به‌صورت خیلی اتفاقی مسابقات آسیایی این رشته را از تلویزیون می‌دیدم و متوجه شدم بازی فینال آسیایی شهرام حقی ملی‌پوش کرمانشاهی این رشته را تماشا می‌کنم، پس از کسب مدال توسط این قهرمان کرمانشاهی و دیدن مسابقات جذاب این رشته من تصمیم گرفتم در رشته رزم گیلما شروع به فعالیت کنم، رزم گیلما بسیار جذاب و یک‌رشته تلفیقی با تکنیک‌های ناب است.

یک سال از حضورم در این رشته می‌گذشت که در مسابقات انتخابی تیم ملی در ساوه مدال طلا و قهرمان کشوری را آوردم و به تیم ملی دعوت شدم. سال 96 در مسابقات آسیایی که به میزبانی مشهد مقدس بود، شرکت کردم و در این مسابقات توانستم مدال طلا مسابقات آسیایی را کسب کنم، باید خدمت شما عرض کنم که ایران سه مدال طلا در مسابقات آسیایی دارد که حاصل تلاش شاگردان پهلوان رضا میری دو مدال طلا است و این افتخار بزرگی برای ورزش استان محسوب می‌شود.

در مورد رزم گیلما بیشتر توضیح دهید؟

این رشته برگرفته از کشتی محلی مازندران و گیلان است و با توجه به اینکه رشته‌ای ترکیبی است، از دید تماشاچی بسیار جذاب است. اگر بخواهم خیلی راحت این رشته را معرفی کنم باید بگویم درواقع همان کشتی است با ضربه مشت.

دغدغه اصلی شما در حال حاضر چیست؟

دغدغه اصلی من و تمامی ورزشکاران معیشت است چون هزینه تمرین‌ها و آماده‌سازی‌ها خیلی زیاد است و ماها نیاز به درآمدی داریم که گذران زندگی کنیم.

قهرمان ملی ورزش گیلما

به نظر خودتان راز موفقیت شما در رشته گیلما چیست؟

من و دیگر ورزشکاران گیلما کرمانشاه در کنار خودمان یک تیم کارکشته و حرفه‌ای داریم، درواقع یک تیم بزرگ پشت سر ما قرار دارد پهلوان رضا میری رئیس سبک، رسول حیرانی و شهرام حقی از بهترین دوستانم و سالار باقلی دبیر سبک که تمام‌کارهای لوجستیکی تیم با ایشان است خیلی در موفقیت من و دیگر دوستانم نقش دارند و ما را حمایت می‌کنند و اگر بگویم موفقیت ما گیلما کاران حاصل تلاش این اساتید است اغراق نکرده‌ام.

در مورد تیم ملی گیلما توضیح دهید چگونه از چهار ملی‌پوش این رشته سه نفر کرمانشاهی بودند؟

رشته گیلما زیرمجموعه فدراسیون کونگ‌فو است و رزم گیلما در مسابقات دو سهمیه دارد و در دو دوره مسابقات آسیایی، گیلما که چهار نماینده داشته کرمانشاه 3 سهمیه داشته است البته به دلیل محدودیت و دارا بودن سهمیه دو نفر در هر دوره از مسابقات دیگر دوستانم پشت در تیم ملی مانده‌اند و اگر سهمیه افزایش پیدا کند به‌طورقطع ورزشکاران بیشتری از کرمانشاه می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند به‌هرحال کرمانشاه در کنار گیلان و مازندران سه قدرت بزرگ این رشته در کشور هستند.

این رشته را به جوانان توصیه می‌کنید؟

ورزش را به همه جوانان توصیه می‌کنم مخصوصاً رزم گیلما را که یک ورزش کم‌نظیر و هیجان‌انگیز است؛ در کل ورزش می‌تواند بهترین راه‌حل در زندگی صنعتی امروزه ما باشد و نقش اساسی در کاهش استرس و افزایش اعتمادبه‌نفس در افراد جامعه را داشته باشد.

کلام آخر

تشکر ویژه‌ای از پهلوان رضا میری دارم و البته نکته‌ای که دوست دارم در مورد ایشان بگویم این است که ایشان از طریق فعالیت‌های ورزش هیچ‌گونه درآمدی را کسب نکردند و همیشه تایم تمریناتش رایگان است و در تمام مسابقات اسپانسر تیم بوده است. چون بچه‌های پایین‌شهر مستعد بزه هستند ایشان وقت زیادی را صرف بچه‌های پایین‌شهر کرده‌اند و باید این‌گونه عرض کنم پهلوان میری خودش را وقف ورزش کرده است و تا به امروز قهرمانان زیادی را به ورزش کرمانشاه معرفی کرده است، از پدر و مادرم هم تشکر می‌کنم که همیشه پشتیبان من بوده و به من انگیزه دادند و تشکر از رسول حیرانی و شهرام حقی که سبب ارتقا سطح فنی من در این رشته ورزشی شدند، سالار باقلی راهنما و دوست خوبم و در پایان از ریس هیئت استان منوچهر حاتمی هم کمال تشکر را دارم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه