English

خانه حضرت زهرا (س) برای آیندگان یک دانشگاه بود

خانه حضرت زهرا (س) خانه نبود بلکه دانشگاهی بود برای حاضران دورانش و آیندگان، دانشگاهی که فقط کمی تحقیق می خواهد تا انسان بفهمد چه درس بزرگی درآن تدریس شده است .

خانه حضرت زهرا (س) برای آیندگان یک دانشگاه بود

خبرگزاری موج- لیلا مهری: نام حضرت زهرا که می آید تمام قد باید ایستاد، باید با چشم دل دید و با دیده جان فهمید، فهمیدن او کار دشواری نیست فقط یک چشم و دل بینا می خواهد، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خانه ای داشت محقر اما سرشار از عشق، خانه ای که در آن با حضور حضرت علی علیه السلام به باغ عاطفه و صمیمیت و احترام و عشق تبدیل شده بود، خانه حضرت زهرا (س) خانه نبود بلکه دانشگاهی بود برای حاضران دورانش و آیندگان، دانشگاهی که فقط کمی تحقیق می خواهد تا انسان بفهمد چه درس بزرگی درآن تدریس شده است .

بنای زندگی ویژه ای که اساس آن مبتنی بر اهداف و مقاصد انسانی و الهی، انس و صفا، تکمیل و تکامل، خلوص و وحدت بوده است و ثمره آن رشد فرزندانی همچون امام حسن و امام حسین علیه السلام و گزینش بر اساس کفویت ایمانی و اخلاقی و برتری یکی بر دیگری در ردیف افسانه ها بود.

او می داند که ترقی و عظمت شوهر مرهون زندگی آرام و ساکن او در محیط خانه است و خانه باید سنگر آرامش و محل تجدید قوا باشد تا شوهر بنشیند، درست فکر کند و درست طراحی کند و درست تصمیم به اجرا و عمل بگیرد.

فاطمه را باید حس کرد، دلت، رفتارت و گفتارت که مورد پسند فاطمه شد؛ قبر مخفی بانوی دو عالم آشکار می‌شود، دلت که مملو از محبت فاطمه شد او را در دل مصفای خود می‌یابی .

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خانه داری می کرد، همسرداری میکرد و فرزندان خود را در مسیر اخلاق و دین پرورش می داد، او زمانی که هیچگاه بدون پسوند جان، علی را خطاب نکرد آنگاه بود که همسرداری را به اوج رساند، او می دانست که در کنار علی می تواند فاطمه باشد .

امروز زندگی ما چقدر خالی است از این پسوندهای جان، چقدر خالی است از داشتن بانویی که خانه داری و همسرداری و تربیت فرزند را در اولویت ببیند .

زن، زن است با تمام ریحانگی و ظرافت و عاطفه، خدای متعال آرامش مرد را در بودن زن قرار داد، ارامشی که امروزه به واسطه پرده دری ها و کم عفتی ها و کم حیایی ها از بسیاری خانواده ها و مردان سلب شده وبسیاری از زنان و مردان ما سرگردان به دنبال آرامش و امنیت در خیابان ها می گردند غافل از اینکه آرامش واقعی در کنار همسر به دست می آید و در کانون خانواده .

امروز چقدر جای خالی عشق فاطمه به علی احساس می شود، عشقی که میزان نداشت و هیچ وزن و اندازه ای هم برایش نمی توان قائل شد، عشق باید خالص باشد تا اثر کند بر جان معشوق، عشق باید فاطمی باشد تا معشوق عطر علی بگیرد ..

کمی تفکر شاید تا بتوانیم فاطمه و آئیین زندگی و همسرداری و تربیت فرزندش را بفهمیم ...

شاید گاهی بگوییم چون معشوق حضرت زهرا سلام الله علیها حضرت علی علی السلام بود اینچنین زندگی رقم خورد، اما نمی گوئیم میتوانیم خصال نیکوی فاطمه را در خود تقویت و جاری کنیم تا معشوقمان نیز علی شود....

نمی توان در چند سطر و صفحه تو را وصف کرد بانوجان ، فقط باید با جان دل تو را دید و فهمید و در خود جاری کرد...

بار دیگر می گویم و می گویم و هزار بار می گویم: زن، زن است با تمام ریحانگی و ظرافت و عاطفه ...پس نگذاریم دنیای مادی، رقابت در کار، چشم و هم چشمی، تفکرات اکتسابی و...ریحانگی و عاطفه را از زن بگیرد چون همان لحظه زندگی واقعی از او گرفته می شود...

قرآن کریم جامع‌ ترین کارنامه شخصیتی در مورد زنان ارائه کرده است.

باشد که در این دنیای آشوب، زندگیمان فاطمی و علوی شود.

من یقین دارم که نام تو بزرگترین گره ها را می گشاید فقط باید یقین داشت!...

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه