English

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

تمام دعوا سر عدالت است

پزشکیان گفت: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی پایدار بماند و در مقابل دشمنان و زیاده خواهان سرخم نکنیم باید با مردم صادق باشیم و برای محقق کردن عدالت تلاش کنیم و مردم با زیاده‌خواهانی که سفره‌ برای خود پهن کرده‌اند مشکل دارند.

تمام دعوا سر عدالت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، در همایش 40 سالگی انقلاب، آموزش و پرورش و سرمایه اجتماعی که به دعوت انجمن اسلامی معلمان در همدان اتفاق افتاد، مسعود پزشکیان عنوان کرد: درگیری‌های قومی اوایل پیروزی انقلاب ، کودتا، اقدامات منافقین ،حمله صدام به ایران و حالا جنگ اقتصادی  واقدامات آمریکا و دشمنان علیه تفکر انقلاب اسلامی بود که انسان‌های بزرگی را از ما گرفت؛ انسان‌هایی که به امام، انقلاب و ارزش‌ها باور داشتند و شهید شدند.

وی با بیان اینکه  کار آنهایی که مانده اند  بسیار سخت است، گفت:  بسیاری که در بین ما حضور ندارند، رفتند که ایران جلوی احدی سرخم نکند و آنهایی که ماندند باید تلاش کنند که عدالت  معامله نشود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اشاره به بیان  رهبری که  فرمودند در رابطه با عدالت مشکل داریم بیان کرد: تمام دعوا سر عدالت است.  به عنوان مثال در نظام پرداختی‌ خود عدالت را شاهد نیستیم و بدترین مکانیسم پرداختی را داریم. دکتر داخلی قلب در بیمارستا‌های دولتی حداقل 60 میلیون تومان درآمد دارد و خصوصی که هر چه بریدند،  اما حقوق یک معلم که سازنده است چند میلیون بیشتر نیست.

همدان معلمان

پزشکیان با بیان اینکه چرا باید این همه اختلاف درآمد  وجود داشته باشد، گفت: من ضد کسی یا شغلی نیستم اما از نسلی بودم که به دنبال ایجاد عدالت بود.

وی با اشاره به این که در زمانی که وزیر بهداشت شدم بدترین نوع گرفتن سرانه بیمه در کشور حاکم بود، گفت: از همه اقشار از غنی گرفته تا فقیر 2 هزار و 500 تومان سرانه بیمه می‌گرفتیم در حالی که در همه جای دنیا نسبت به حقوق درآمد سرانه بیمه و مالیات دریافت می‌شود. کسی که حقوق بیشتری می‌گیرد بیشتر پرداخت می‌کند و کسی که درآمد کمتری دارد کمتر.

پزشکیان با بیان اینکه تلاش کردیم این موضوع را حل کنیم اما آنهایی که منافع داشتند مانع می‌شدند گفت: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی پایدار بماند و در مقابل دشمنان و زیاده خواهان سرخم نکنیم باید با مردم صادق باشیم و برای  محقق کردن عدالت تلاش کنیم و مردم با زیاده‌خواهانی که سفره‌ برای خود پهن کرده‌اند مشکل دارند.

معلمان 1

پزشکیان با بیان این که اگر مردم بدانند مسئولان به فکر آنها هستند پای نظام می‌مانند و تاکنون هم مانده‌اند اظهار داشت: دهه فجر یادآور این است که کجا بودیم و کجا هستیم. نگاهی بیاندازیم به پشت سر و ببینیم راه کجا بود و از آن منحرف نشویم.

وی تاکید کرد: دولت، مجلس، قوه قضائیه و مردم همه باید سر یک سفره بنشینند. نه این که هر کسی برای خود یک سفره جدا پهن کند و به فکر مجموعه خود باشد.

وی گفت: امروز هم در شعب ابی‌طالب هستیم و باید سفره مردم و مسئولان یکی باشد. اگر همه در مشکل و سختی باشند و تحریم‌ها را یکسان احساس کنند در کنار هم مقابل دشمن می‌ایستیم.

پزشکیان نقش آموزش و پرورش  و بهداشت در جامعه را بسیار مهم خواند و  گفت: زمانی که وزیر بودم برخی در دولت می‌گفتند آموزش و پرورش و بهداشت هزینه است و بر روی تولید سرمایه‌گذاری کنید در حالی که چیری که انسان را می‌سازد آموزش است نه  تولید آهن پاره.

پزشکیان با این پرسش از معلمان حاضر در همایش که چرا مدیرانی پرورش دادیم که می‌دانیم چگونه هستند بیان کرد: بپذیریم که در بخش آموزش و پرورش می‌توانیم بهتر عمل کنیم. 

معلمان 4

پزشکیان گفت: باید به کسی رسیدگی کنیم که نیاز بیشتری دارد. حاکمیت و نظام باید به کسی برسد که از پس هزینه‌های روزمره خود بر نمی آید و صدایش به جایی نمی‌رسد و اولویت با مناطق محروم باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه