English

رئیس سازمان ملی استاندارد در کرمانشاه:

دستگاه‌های دولتی و خصوصی موظف به اجرای نظام استاندارد هستند

نیره پیروزبخت در جلسه شورای استاندارد کرمانشاه با تأکید بر لزوم جاری شدن نظام استاندارد در همه جای کشور، گفت: همه دستگاه‌های دولتی و خصوصی موظف‌اند استاندارد را در تمامی حوزه‌های کاری خود پیاده کنند.

دستگاه‌های دولتی و خصوصی موظف به اجرای نظام استاندارد هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کرمانشاه، رئیس سازمان ملی استاندارد تأکید کرد: در حال حاضر رویکرد استانداردهای بین‌المللی از بحث کالا و خدمات عبور کرده و تمرکز خود را بر حوزه‌هایی مانند حقوق بشر، مسئولیت اجتماعی و حتی در مواردی در بحث مدیریت مبارزه با رشوه قرار داده است.

وی وجود تقلب در بسیاری حوزه‌های کشوری را باعث بروز بسیاری مشکلات عنوان کرده و خاطرنشان ساخت: ایران امروز بیش از آنکه از بی‌کیفیتی کالاهایش رنج ببرد با شیوع معضلی به نام تقلب دست‌به‌گریبان است.

خسارات ساختمانی زلزله اخیر کرمانشاه نمونه بارز تقلب است

پیروزبخت در ادامه با اشاره به وقوع زلزله اخیر کرمانشاه، تصریح کرد: با اجرایی شدن تجدیدنظر در آیین‌نامه 2800 مقاوم‌سازی ساختمان در برابر زلزله، باید هماهنگی‌های لازم با سازمان نظام‌مهندسی صورت گیرد و باید دقت بیشتری روی مصالح ساختمانی و کیفیت آن صورت گیرد.

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد اینکه گزارش می‌شود به‌جای بتن از یونولیت یا خاک در برخی بخش‌های ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه استفاده‌شده بود، اینجا بحث کیفیت مصالح مطرح نیست و این نمونه بارز تقلب است و این مشکل تنها به بخش ساختمانی نیست و بخش‌های دیگری مانند مواد غذایی نیز این مشکل رنج می‌برند.

پیروزبخت بر ضرورت ایجاد نمایندگی استاندارد در مرز سومار استان کرمانشاه تأکید کرد و افزود: با بررسی‌های صورت گرفته ما هم معتقدیم مرز سومار یکی از مرزهای مهم کشور است، اما آن‌طور که مشخص است تاکنون گمرک رسمی در این مرز مستقر نشده و فعالیت در این منطقه به‌صورت بازارچه مرزی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه