English

قالیباف؛

FATF مدلی از ساختار آمریکایی برای کنترل جهان است/ فساد به دلیل ناکارآمدی برخی تفکرات سیاسی شکل می گیرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه FATF مدلی از ساختار آمریکایی برای کنترل جهان است افزود: ما باید روش خود را برای مبارزه با این نوع طرح دنبال کنیم که جای بحث کردن آن‌ها نیز در دانشگاه است.

 FATF مدلی از ساختار آمریکایی برای کنترل جهان است/ فساد به دلیل ناکارآمدی برخی تفکرات سیاسی شکل می گیرد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمدباقر قالیباف  در مراسم گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و افتتاحیه اندیشکده مطالعات راهبردی گیلان در دانشگاه گیلان در رشت بیان کرد موضوع 40 سالگی انقلاب و اربعین در فرهنگ اسلامی ما یک نقطه عطف مهم و از حکمت‌های الهی است مانند بعثت نبی اکرم(ص) که بعد از 40 سال اتفاق افتاد و پیامبر(ص) نیز به یک نقطه کمال رسیده بود.

قالیباف بابیان اینکه ما باید فرزند زمانه خویش باشیم ابراز داشت: باید به دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم به دقت نگاه کنیم و گذشته را مرور کرده و درس بگیریم ولی عقب‌گرد نداشته باشیم و درس گرفتن از گذشته در آموزه‌های دینی نیز به شدت تأکید شده است.

باید از جریان موفقیت‌ها و عدم موفقیت‌ها در گذشته درس بگیریم

وی با اشاره به اینکه باید از جریان موفقیت‌ها و عدم موفقیت‌ها در گذشته درس بگیریم تصریح کرد: برخی کشورها امروز از منابع انسانی و ملی و دیگر امتیازاتی که ما امروز از آن‌ها برخورداریم، بی‌بهره هستند و در این 40 سال گام‌های خوبی برداشته شد اما مشکلات بسیاری نیز داشتیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی کشورهای اروپایی و هم‌پای سیاست‌های استعماری و استکباری به‌راحتی اهداف خود را پیاده می‌کنند و هم‌جهت نیز حرکت می‌کنند و دارای یک خط قرمزهایی هستند که برای آنان موضوعیت ندارد زیرا هم‌فکر و هم‌اندیشه ما نیستند.

قالیباف با بیان اینکه نظام اسلامی ایران دارای فرهنگ و مکتبی است که در مقابل ظلم بی‌تفاوت نمی‌ماند تصریح کرد: ما نه تنها در مقابل ظلم استکبار جهانی بی‌تفاوت نیستیم و ایستادگی می‌کنیم بلکه در راستای منافع تمام جوامع اسلامی و مسلمانان نیز بی‌تفاوت نیستیم.

وی با اعلام اینکه برخی اشخاص در بیانات خود می‌گویند که ما باید در مرحله نخست مشکلات خود را حل کنیم و نسبت به مشکلات دیگر مسلمانان و کشورها رسالت نداریم گفت: این تفکر و اندیشه که ما فقط باید مشکلات خود را حل کنیم به‌دلیل برخی مدیریت‌های ناکارآمد و ضعف آنان در عرصه‌های مخلتف است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز نیازمند یک برنامه و الگوی کارآمد و مناسب در امور و اداره کشور هستیم اظهار داشت: این الگوی کارآمد و مدیریتی را باید داشته باشیم و به دنیا، مکاتب مختلف و دیگر جوامع نیز نشان دهیم و نقش دین در اداره جامعه را نیز به آنان ارائه دهیم.

قالیباف با اشاره به اینکه فرهنگ اسلامی ایران برای مردم، انقلاب و خدمت به مردم پذیرفته شد گفت: ما در راستای خدمت به مردم و فرهنگ اسلامی خود باید آمادگی هزینه‌ دادن را داشته باشیم و به این مساله که بعد از انقلاب اسلامی، چیزی که سبب پیش‌برد ما می‌شود شعار نیست بلکه عمل ما است، توجه کنیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که دشمن اصلی ما آمریکاست ولی مبارزه با این دشمن در 3 کلام" کار، کار، کار" خلاصه می‌شود افزود: بعضی مواقع کار انجام می‌شود اما درست انجام نمی‌شود و در حوزه برنامه‌ریزی ایده‌پردازی‌های مطرح می‌شود که در پیاده کردن آن دچار ضعف می‌شوند.

نباید مشکلات را رها کرد تا دشمن از این فرصت سوء‌استفاده کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نباید مشکلات را رها کرد تا دشمن از این فرصت سوء‌استفاده کند، گفت: دشمن زمانی که متوجه رها کردن مشکلات توسط ما شود، در تمام بزنگاه‌های سیاسی و غیرسیاسی و در عرصه دموکراسی از شرایط و مشکلات ما به نفع خود سوء‌استفاده می‌کند.

قالیباف با اشاره به اینکه جامعه ما در بسیاری از آزادی‌های اجتماعی دچار مشکل است و برای این وضعیت نیز تعیین و تکلیفی ارائه نشده است تصریح کرد: ما در یک نظام مردمی زندگی می‌کنیم بنابراین برخی دستگا‌ه‌ها باید در مرحله نخست به مردم خدمت‌رسانی کرده و سرویس بدهند.

وی گفت: اگر امنیت یک سفیر و مسئول حین انجام وظیفه تأمین شود، اما به مردم خدمت‌رسانی نشود و امنیت مردم کاهش یابد و در این شرایط دیگر دین با نگاه نظام مردمی سازگاری پیدا نمی‌کند و بنده فرهنگ 110 را به دلیل سرویس‌دهی پلیس به هر قشری از جامعه در هر نقطه مکانی پایه‌ریزی کردم.

مبارزه به فساد فقط بر عهده قوه قضائیه نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عمل مبارزه به فساد فقط بر عهده قوه قضائیه نیست بلکه فساد به دلیل ناکارآمدی برخی تفکرات سیاسی در جامعه شکل گرفته و افزایش می‌یابد افزود: در ابتدای دهه 80 درآمد کشور در فاصله 24 میلیارد دلاری وجود داشت و حتی این درآمد، بعدها 5 برابر شد.

قالیباف خاطرنشان کرد: زمانی بنده در محیط دانشگاه بیان کرده بودم که دانشگاه محل نخبه‌پروری است اما امروز معتقدم که دانشگاه محل بررسی و مطالبه‌گری جدی در راستای حل مشکلات عمومی جامعه است و در این محیط باید گفت‌وگو و تصمیمات بسیار اساسی برای حل مشکلات در جامعه گرفته شود.

وی با بیان اینکه کار کردن بانوان در عرصه‌های مختلف هیچ منع و مشکلی ندارد ابراز داشت: با توجه به نیاز جامعه و ارزش‌های دینی، بانوان می‌توانند در بسیاری از حوزه‌های مختلف و در بخش‌های نظامی و غیرنظامی فعالیت کنند و نظام ما با این مسئله مشکلی ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: محیط دانشگاه به دلیل وجود انسان‌های جوان، باسواد، باتجربه و دارای عقلانیت به خوبی می‌تواند یک مکان تأثیرگذار برای حل مشکلات کلیدی و بنیادی جامعه باشد و فعالیت‌های مهمی نیز در این راستا انجام شود.

وی با بیان اینکه نگاه کارشناسی در جامعه باید مبتنی بر ارزش‌های اسلامی باشد افزود: نگاه کارشناسی در مبتنی بر ارزش‌های اسلامی سبب می‌شود تا استقلال و مبارزه با ظلم برای ما موضوعیت داشته باشد و در زمان جنگ نیز آیین‌نامه‌های دنیا جلوی ایران گذاشته شد و اشاره کردند که دشمن 3 برابر ایران توان دارد.

قالیباف گفت: با اینکه در زمان جنگ گفتند که دشمن 3 برابر ایران توان دارد ولی ما فرهنگ قرآنی خود را در مقابل آیین‌نامه‌های آنان قرار دادیم و ایستادگی کردیم بنابراین مبارزه با ظلم موضوعیت دارد و این مسئله یک مبانی اصولی صحیح است که باید در راستای حفظ استتقلال کشور و امنیت تلاش کرد.

فرهنگ استکبارستیزی باور ما است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز در همه کشورهای اسلامی فرهنگ استکبارستیزی نیز وجود دارد ابراز داشت: فرهنگ استکبارستیزی باور ما است و باید در بخش اقتصاد کشور نیز یک فرهنگ قوی طراحی کرده و پیش ببریم.

قالیباف با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب 3 جریان سیاسی متفاوت شکل گرفته بود که از خطوط سیاسی دو جریان سیاسی نظیر اصلاح‌طلب و اصول‌گرا باقی ماند خاطرنشان کرد: اصول‌گرایی یک رویکرد نیست بلکه یک باور و اندیشه در راستای مبارزه با ظالم و دشمن است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها هرگز دلشان به حال ملت ایران نمی‌سوزد گفت: در جریان اصول‌گرایی موضوعاتی منطبق بر آموزه‌های دینی وجود دارد و معتقدیم آمریکا هرگز برای ما دلسوزی نمی‌کند و رابطه ایران با آمریکا نیز همیشه گرگ و میش بوده و این یک روش مبارزه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در جامعه ایرانی، برخی اشخاص انقلابی و برخی نیز انقلاب را قبول دارند و افراد کارآمدی هستند اما برای انقلاب هزینه نمی‌کنند و بنده معتقدم کسانی که برای انقلاب زحمت می‌کشند و مدیر خوبی هستند اما مخالف بنده هستند، نباید کنار بگذاریم و باید از توانایی آنان بهره ببریم.

قالیباف با اشاره به اینکه مجلس در رأس امور قرار دارد و یک مکان کلیدی برای اصلاح و تغییر برخی مدیریت‌های مجموعه‌ها است گفت: کسانی که در مجلس حضور دارند، رسالت بزرگی بر روی دوش آنان است و قسم خورده هستند بنابراین برخی افراد در مجلس نباید منافع محلی را بر منافع ملی ترجیح بدهند.

قالیباف با اشاره به مطرح‌شدن CFT، پالرمو و FATF گفت: این لوایح با حق شرط‌های مطروحه قابل دنبال شدن هستند اما آنچه آن‌ها را با مبانی و اساس انقلاب و نظام با مشکلات و چالش‌های عظیم همراه می‌کند FATF است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر تلاش کرده تا خارج از سازمان ملل نظم نوین جهانی را دنبال کنید گفت: FATF در قالب یک سمن بین‌المللی در تلاش است تا کشوری را که همراه مواضع آمریکا است را امن و کشورهایی که با آمریکا نیستند را در این میدان مبارزه ناامن جلوه دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه FATF مدلی از ساختار آمریکایی برای کنترل جهان است افزود: ما باید روش خود را برای مبارزه با این نوع طرح دنبال کنیم که جای بحث کردن آن‌ها نیز در دانشگاه است و نباید با این‌گونه از مواضع سیاسی و جناحی برخورد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی