English

انجمن اهدای عضو ایران شعبه گیلان راه اندازی شد

شعبه گیلان انجمن اهدای عضو ایران، عصر امروز در بیمارستان پورسینای رشت راه اندازی شد.

 انجمن اهدای عضو ایران شعبه گیلان راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، انجمن اهدای عضو ایران شعبه گیلان عصر امروز به همت مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با حضور قائم مقام انجمن اهدای عضو ایران،  جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و فعالان مجمع خیرین سلامت گیلان در رشت راه اندازی شد.

برگزاری دومین دوره آموزش تخصصی و مدیریتی فراهم آوری اعضای پیوندی گیلان در رشت

به گزارش موج، دومین دوره آموزش تخصصی و مدیریتی فراهم آوری اعضای پیوندی گیلان در رشت نیز با حضور مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان در  دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

بعد از راه اندازی مرکز پیوند مغز و استخوان، راه اندازی مرکز پیوند قلب، ریه و پانکراس جزو برنامه های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان است.

بحث اهدا و پیوند عضو اخیرا از جمله موضوعاتیست که این دانشگاه در استان با جدیت در حال دنبال کردن است.

در حال حاضر، پیوند کلیه و کبد در این استان در بیمارستان رازی رشت انجام می شود که در ابتدا مرکز پیوند کلیه در گیلان و در بیمارستان رازی رشت راه اندازی شد.

طی یکی دو سال اخیر پیوند کبد با حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این بیمارستان انجام می گیرد که دهمین پیوند کبد نیز در هفته های قبل انجام شده است.

فرهنگ سازی در جامعه درباره اهمیت اهدای عضو فرد دچار مرگ مغزی برای نجات جان بیماران از نظر مسئولان علوم پزشکی گیلان امری جدی در جامعه محسوب می شود که نیازمند بسترسازی است.

گفتنی است هنوز بسیاری از خانواده ها به ویژه در روستاهای اطراف از مرگ مغزی و عدم بازگشت بیماران خود هیچ اطلاعی ندارند و از اینرو برای اهدای عضو حاضر به رضایت ارگانهای اساسی بدن بیمار خود که می تواند موجب نجات جان بیماران دیگر باشد؛ نیستند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه