English

استاندار فارس در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس؛

آموزش و پرورش مهمترین بستر مبارزه با مواد مخدر است

استاندار فارس با بیان اینکه آموزش و پرورش مهمترین بستر آگاهی سازی برای مقابله با اشاعه مصرف مواد مخدر در جامعه است، گفت: تدوین برنامه‌هایی هدفمند در سطوح مختلف آموزشی ضروری است.

آموزش و پرورش مهمترین بستر مبارزه با مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، آموزش و پرورش را مهمترین بستر آگاهی سازی برای مقابله با اشاعه مصرف مواد مخدر در جامعه دانست و گفت: تدوین برنامه‌هایی هدفمند در سطوح مختلف آموزشی ضروری است.

رحیمی افزود: امر مبارزه با مواد مخدر عملی انسانی و اسلامی است همچنین اقدامی قانونی و رسالتی ملی به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به عنوان نیرویی خدوم و تلاش گر در عرصه نظم و امنیت جامعه و جلوگیری کننده از توزیع و حمل و کشت مواد مخدر وظایف خود را به خوبی انجام داده است، تاکید کرد: هماهنگی و همکاری با سایر  دستگاه ها نیز در امر مبارزه با مواد مخدر تاثیر گذار است

استاندار فارس با بیان اینکه سوداگران مرگ جوانان و نیروی فعال جامعه را هدف قرار می‌دهند، اظهار کرد: ترویج مواد مخدر قطعا می‌تواند نیروی خلاق، مبتکر و دارای انرژی جوانی که توسعه مملکت را رقم میزند با آسیب مواجه کند.

استاندار فارس در جلسه شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر استان فارس 2

نماینده دولت در استان فارس اقدامات  فرهنگی از قبیل ایجاد حساسیت در جامعه و میان خانواده ها را از مهمترین گام های مبارزه با مواد مخدر دانست.

رحیمی استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، رسانه‌ها، فضای مجازی و بهره گرفتن از ظرفیت خطابه های روحانیت و ائمه  جمعه را از دیگر راهکارهای توسعه فرهنگی مبارزه با مواد مخدر برشمرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مهمترین بستر آگاهی سازی برای مقابله با اشاعه مصرف مواد مخدر در جامعه است، گفت: تدوین برنامه‌هایی هدفمند در سطوح مختلف آموزشی ضروری است.

استاندار فارس همچنین بر لزوم  ساماندهی مراکز نگهداری از معتادین متجاهر و افزایش ظرفیت این مراکز در شیراز تاکید کرد.

وی در پایان یادآور شد هیچ کاری بزرگتر و ارزشمند تر از بازگرداندن زندگی به یک انسان نیست بنابراین نباید به امر مبارزه با مواد مخدر به شکل تکلیف اداری نگاه کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه