English

سردار اشتری:

معاونت اجتماعی نقش پل ارتباطی بین مردم و نیروی انتظامی را ایفا کرده است

فرمانده کل ناجا گفت: معاونت اجتماعی از زمانی که تشکیل شده به یکی از معاونت ها مهم نیروی انتظامی در کشور تبدیل شده که نقش پل ارتباطی بین مردم و نیروی انتظامی را ایفا کرده است.

معاونت اجتماعی نقش پل ارتباطی بین مردم و نیروی انتظامی را ایفا کرده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سردار حسین اشتری با حضور در بیست و یکمین گردهمایی معاونت اجتماعی استانها و پلیس های تخصصی ناجا با تسلیت سالگرد شهادت حضرت فاطمه و ادای احترام به ارواح طیبه شهدا به روح ملکوتی امام راحل درود فرستاد و سلامتی فرمانده کل قوا آیت الله خامنه ای را از ایزد متعال مسالت کرد. 

سردار اشتری در ادامه ضمن خیر مقدم به همکاران خود در معاونت اجتماعی ناجا در استان های  مختلف کشور گفت: معاونت اجتماعی از زمانی که تشکیل شده به یکی از معاونت ها مهم نیروی انتظامی در کشور تبدیل شده که نقش پل ارتباطی بین مردم و نیروی انتظامی را ایفا کرده است.

وی با اشاره به اینکه این معاونت هر چه بهتر بتواند وظیفه اش را انجام دهد، بی شک اثرات کار پلیس را در جامعه و در بین طبقات اجتماعی مردم بهتر و بیشتر می توان ملاحظه کرد.

فرمانده کل ناجا با اشاره به اینکه  معاونت اجتماعی کارنامه خوبی را در دو دهه گذشته داشته و توانسته به بهترین نحو ممکن به وظایفش عمل کند، افزود: با گسترش استفاده از فضای مجازی یکی از مهمترین  نیازمندی های اصلی ما در این فضا که مردم با آن ارتباط دارند بحث پیشگیری است و نیازمندی دیگر ما که پلیس معاونت اجتماعی در آن حوزه موفق عمل کرده بحث آموزش است. آموزش مردم عزیزی که به پلیس خود اعتماد دارند و ما باید در معاونت اجتماعی در سال آینده به طور گسترده تری با مردم ارتباط برقرار کنیم.

سردار اشتری در ادامه افزود: بر این اساس ما در نیروی انتظامی با برنامه ای که در پیش گرفته ایم تصمیم داریم خدمات مشاوره و مددکاری را در سال ۹٨ در اکثر کلانتری های دایر کنیم. البته لازم میدانم توضیح دهم که خدمات اجتماعی در خصوص شکایت هایی انجام میشود که جنبه جرم نداشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز یکی از نیازمندی‌های اصلی ما این است که در فضای مجازی حضور داشته باشیم و از وقوع جرم پیشگیری کنیم، افزود: این موضوع یکی از وظایف معاونت اجتماعی است.

فرمانده ناجا بیان کرد: امسال ۲۰ هزار کلاس آموزشی از سوی معاونت اجتماعی برای مردم برگزار شد و امیدواریم که بتوانیم آن را به ۳۶ هزار مورد برسانیم.

سردار اشتری با اشاره به اینکه مراکز مددکاری در کلانتری‌ها ایجاد شده است و سال گذشته ۴۰۰ هزار پرونده در مراکز مددکاری کلانتری‌ها تشکیل شد که ۷۰ درصد آن منجر به مصالحه شد، اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست امسال نیز ۳۸۴ پرونده به مراکز مددکاری کلانتری‌ها ارجاع شد که ۷۰ درصد آن‌ها به سازش ختم شد.

وی گفت: آموزش‌های چهره به چهره که با حضور پلیس در محلات و مساجد برگزار می‌شود، نتایج مثبتی را به همراه دارد.

سردار اشتری بیان کرد:با توجه به تغییر سبک زندگی و آسیب‌های که پیش رو است، پلیس می‌تواند نقش موثری داشته باشد، زیرا اعتماد مردم به پلیس افزایش پیدا کرده و این بالاترین سرمایه است.

فرمانده ناجا بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، پلیس باید در حوزه آسیب‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشد تا بتوانیم میزان آسیب‌ها را کاهش دهیم.

سردار اشتری با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم از ظرفیت مردم بیشتر از گذشته استفاده کنیم، اظهار کرد: باید از این ظرفیت برای آگاهی بخشی و پیش برد اهداف پلیس استفاده کنیم.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه از دی ماه سال گذشته با حوادث متنوعی مواجه بودیم، گفت: فتنه سال ۹۶، حادثه خیابان پاسداران و سه شنبه آخر سال را گذراندیم و پلیس توانست به خوبی به وظایف خود عمل کند.

وی با بیان اینکه پلیس در حوزه‌های فضای مجازی، اقتصادی و اجتماعی حضور داشت و به لطف خدا اکثر توطئه‌ها خنثی شد، تصریح کرد: نیروی انتظامی نقش خوبی را در این زمینه‌ها ایفا کرد.

فرمانده ناجا ادامه داد: هر چه قدر که معاونت اجتماعی ناجا را تقویت کنیم اثرات مثبت آن را خواهیم دید.

سردار اشتری با بیان اینکه باید احساس امنیت را در کشور بالا ببریم، گفت: اگرچه امنیت در داخل کشور پایدار و با ثبات است، اما با توجه به ضعف امنیت در کشور‌های حاشیه‌ای گاهی با وقوع برخی حوادث این امنیت خدشه دار می‌شود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه اهداف پلیس در سال ۹۸ تدوین و به تمام مراکز استان‌ها ابلاغ شده است، تصریح کرد: گروه‌های معاند و آشوب‌گر، سال ۹۷ را برای ایجاد آشوب انتخاب کرده بودند که موفق نشدند و ما باید این آمادگی را برای سال آینده را حفظ کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب هستیم و باید جشن پیروزی انقلاب باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود، خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که امسال جشن انقلاب با شکوه‌تر از ۳۹ سال گذشته باشد.

وی بیان کرد: در جلسه‌ای که با رهبر انقلاب داشتیم؛ ایشان بر اقدامات ناجا تاکید کردند و فرمودند که اقدامات باید مقتدرانه و هوشمندانه باشد.

فرمانده ناجا گفت: رهبر انقلاب تاکید کردند که حرکت رو به جلو ناجا باید سرعت بیشتری بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه