English

شهردار منطقه ۱۱ شیراز:

نخستین پارک شهری با الگوی باغ ایرانی در این منطقه در حال احداث است

شهردار منطقه ۱۱ شیراز از احداث نخستین پارک شهری با الگوی باغ ایرانی به مساحت چهار هکتار در سطح این منطقه خبر داد.

نخستین پارک شهری با الگوی باغ ایرانی در این منطقه در حال احداث است

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، حمید برزگر شهردار منطقه ۱۱ شیراز با بیان اینکه نخستین پارک شهری با الگوی باغ ایرانی در این منطقه در حال احداث است افزود: در پارک سهراب سپهری به مساحت 4 هکتار و با طراحی الهام گرفته از باغات ایرانی، عملیات اجرایی این پارک را آغاز کردم و تلاش داریم تا پایان سال آن را به بهره برداری برسانیم. این پارک دارای مسیر دوچرخه سواری به طول یک و نیم کیلومتر نورپردازی، سرویس بهداشتی و فضاهای سبز مطلوب است و برای ساخت آن از مصالح سنتی استفاده کرده ایم.

وی با اشاره به کمبود فضاهای فرهنگی در سطح شهرداری منطقه 11 شیراز، اظهار کرد: نخستین پردیس تئاتر شیراز در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع در مجاورت میدان نصر در حال احداث است. این پردیس تئاتر دارای سه یا 4 سالن مجهز با ظرفیت های متفاوت خواهد بود و طی مدت دو تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

شهردار منطقه 11 شیراز همچنین در ادامه از تکمیل فاز دوم پارک نماز خبر داد و اظهار کرد: عملیات اجرایی فاز دوم این پارک به مساحت چهار و نیم هکتار در حال انجام است و تلاش می شود تا هفته شیراز این پروژه را به بهره برداری رسانیم.

وی با اشاره به افتتاح فاز اول پارک نماز در سال های گذشته، گفت: این پارک در بولوار رسول اعظم (ص) واقع شده و در مسیر تمامی مسافران و گردشگران است و ظرفیت های فراوانی را برای رونق گردشگری ایجاد کرده است.

برزگر در ادامه با بیان اینکه عملیات اجرایی نخستین پارک ویژه افراد ناتوان جسمی از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد، گفت: این پارک در زمینی به مساحت 4 هزار مترمربع احداث می گردد. همچنین تا پایان سال تمام پارک های سطح منطقه را تجهیز و بهسازی خواهیم کرد تا محیطی زیبا و دلنشین برای شهروندان و گردشگران داشته باشیم.

شهردار منطقه 11 شیراز در ادامه به اجرای طرح های انسان محور در سطح منطقه اشاره و اظهار کرد: مسیر دوچرخه سواری به طول دو کیلومتر در ضلع شمالی رودخانه خشک حدفاصل پل شهدای پودنک تا میدان نصر در حال اجرا است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد. با اجرای این پروژه و اتصال آن به مسیر دوچرخه سواری واقع در ضلع جنوبی رودخانه در واقع مسیری ایمن برای دوچرخه سواری ایجاد شده است.

برزگر با بیان این که تلاش داریم تا دوچرخه سواری را به عنوان مدلی از حمل و نقل در سطح منطقه معرفی نماییم، افزود: در سال آینده نیز مسیر دوچرخه سواری به طول ده کیلومتر از میدان نصر تا میدان مولوی را احداث خواهیم کرد.

وی با اشاره به بارش های اخیر در شهر شیراز اظهار کرد: لایروبی رودخانه خشک را جهت ایمنی و جلوگیری از طغیان رودخانه در دستور کار قرار دادیم و هم اکنون مشکلی در سطح رودخانه مشاهده نمی شود.

شهردار منطقه 11 شیراز همچنین از دیوارگذاری و ایمن سازی رودخانه خشک خبر داد و گفت: دیوارگذاری رودخانه خشک به طول یک کیلومتر با اعتبار 4 میلیارد تومان در حال اجرا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه