English

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

مازندران رتبه دوم کشور را در «جذب نوآموزان پیش دبستانی» کسب کرد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن استناد به آخرین آمار سامانه سناد گفت: آموزش و پرورش استان مازندران با جذب 90 درصدی نوآموزان پیش دبستانی موفق شد جایگاه دوم کشوری در این بخش را به خود اختصاص دهد.

مازندران رتبه دوم کشور را در «جذب نوآموزان پیش دبستانی» کسب کرد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، عسکری نیکزاد اظهار داشت: آموزش اساس توسعه هر کشوری  است ضمن اینکه  شاخص هایی چون گسترش امکانات آموزشی، سطح سواد جامعه و برنامه های آموزش و پرورش به عنوان شاخص های اصلی توسعه  مورد توجه کارشناسان است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اهداف «سند تحول بنیادین» که بر آموزش مهارت های پایه به عنوان بستر اصلی دستیابی به مراتبی از حیات طیبه تأکید دارد، آموزش و پرورش مازندران با تقویت و توسعه توسعه عدالت آموزشی و پرورشی در ابعادکمی وکیفی و ایجاد فرصت های متنوع، به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی که از سیاست های کلان حوزه آموزش ابتدایی است،  با  نگاهی نو و رویکردهای نوین آموزشی به دستاورد های  عظیمی در این حوزه نائل شده است .

نیکزاد همچنین گفت: آموزش و پرورش مازندران با هدف بسط و گسترش  «عدالت آموزشی»  و برابری فرصت ها توانست اقدامات برجسته ای را انجام دهد از جمله شناسایی، جذب و ثبت نام کلیه کودکان و نوآموزان پیش‌دبستانی و کسب رتبه دوم کشوری، حاصل تلاش هدفمند همکاران ما بود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در ادامه به حضور جمعیتی قریب به 44 هزار نوآموز پیش دبستانی در کلاس‌های سطح استان خاطرنشان کرد: از دیگر دستاوردهای مربوط به این حوزه، «آموزش والدین ورودی پیش دبستانی» بود که از 92 درصد در پایان سال تحصیلی 94-93 به قریب 98 درصد در سال تحصیلی 97-96 رسید.

نیکزاد تأکید کرد: «کودک، مربی و خانه» سه ضلع مثلث آموزش و تربیت هستند و براساس نظر کارشناسان حوزه آموزش و تربیت، هماهنگی و همسویی والدین با مدرسه، آگاهی والدین از اهداف آموزش و همچنین افزایش تعامل میان خانه و مدرسه در رسیدن به اهداف کلان آموزش، بسیار موثر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه